כניסה הרשמה צור קשר

השתתפות עירה בכנס ה-17 של המוסד לבטיחות ולגיהות

 

עודכן ב:17/11/2014

 

בכנס ה-17של המוסד לבטיחות ולגיהות, שחגג השנה את שנתו ה- 60, משתתפים בשעה זו כ - 1000  ממונים על הבטיחות בעבודה, מנהלים, יועצים ועובדי המוסד לבטיחות ולגהות.

"שיעור הנפגעים בתאונות עבודה בישראל עומד על כ- 60,000 עובדים בשנה, נתון המשקף שיעור פגיעות של כ-2.1%. נתון זה נמוך מהממוצע במדינות השוק האירופאי המשותף, העומד על כ- 3.2%, יחד עם זאת אני מאמין שאפשר לעשות יותר וניתן להגיע ל-% 0  נפגעים" כך אמר ישראל שרייבמן מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות בפתיחת הכנס השנתי ה-17 של המוסד.  

שר הכלכלה נפתלי בנט ציין בכנס את חשיבותה הרבה של עבודת אנשי המוסד לבטיחות ולגיהות ואמר "אתם מקיימים מצווה יום יומית של שמירה על חיי אדם". עוד אמר שבטיחות צריכה להיות דרך חינוך לערכים ובאמצעות הדגשת האחריות של העובדים והמנהלים. "אם אין אחריות שום דבר לא יעזור".

צבי אורן נשיא לשכת התיאום של הארגוניים הכלכליים אמר כי הנוכחות המרשימה של המשתתפים בכנס מעידה על חשיבות הנושא. עוד אמר כי בעיניו הטיפול ב"נושא הבטיחות זאת לא הבעיה זה הפיתרון", שכן מניעת תאונות עבודה יכולה לשפר את כושר התחרות ע"י זה שנימנע נזקים. הוא ציין כי בכוונת התעשיינים לבצע פילוט במשותף עם המוסד לביטוח לאומי שבו תפעל תוכנית להקטנת תשלומי המעסיק במפעלים קטנים לביטוח הלאומי במקומות שבהן יהיו פחות תאונות עבודה.

פרופ' שלמה מור יוסף מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי אמר כי בכוונת המוסד לתקצב יותר פרויקטים מיוחדים על מנת לשפר את הבטיחות בעבודה.

חבר הכנסת משה מזרחי ציין את הנזק העקיף שתאונות העבודה גורמות למשק באובדן מיליוני ימי עבודה וציין את המחויבות של הכנסת לקידום הבטיחות בעבודה, למדינה יש אינטרס עליון שלא יהיה נזק למשק.

אבי ניסנקורן יושב ראש ההסתדרות החדשה אמר "נושא של בטיחות וגיהות הוא נושא מרכזי בתעשייה הישראלית הוא נושא ערכי וחברתי אחד מהמטרות של ההסתדרות".

בהמשך הכנס ה-17של המוסד לבטיחות ולגיהות, מתוכננים להתקיים מספר מושבים בנושאים שונים כגון:בטיחות בתעסוקה, בריאות העובד, בטיחות – האדם במרכז, יישום מוצלחים, קידום הבטיחות וכיצד מתקשרים בטיחות?.


פאנל המברכים (מימין לשמאל) ישראל שרייבמן - מנכ"ל בפועל של במוסד לבטיחות ולגיהות, נפתלי בנט - שר הכלכלה,  צבי אורן - נשיא לשכת התיאום,
שלמה מור-יוסף - מנכ"ל ביטוח לאומי, אבי ניסנקורן - יו"ר ההסתדרות החדשה, משה מזרחי - חבר כנסת


משתתפי הכנס במליאת הפתיחה


מנחת הכנס - אורלי וילנאי


מבקרים בתערוכה הצמודה לכנס

 

 

מקור:מיכאל לרר, עורך מקצועי, המוסד לבטיחות ולגיהות
יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות
צילום: ניצן הפנר.

 

שלח להדפסה