כניסה הרשמה צור קשר

ועדת הכנסת לבחינת בעיית העובדים הזרים התכנסה לישיבה במוסד לבטיחות ולגיהות

 

מימין לשמאל: ח"כ משה מזרחי, ח"כ מיכל רוזין וח"כ שמעון סלומון

עודכן ב:07/08/2014

 

ועדת הכנסת לבחינת בעיית העובדים הזרים בראשות ח"כ מיכל רוזין התכנסה לישיבה במוסד לבטיחות ולגיהות בהשתתפות ח"כ משה מזרחי, ח"כ שמעון סלומון, צוות היועצים הפרלמנטריים והסגל הבכיר של המוסד לבטיחות ולגיהות כדי להכיר את המוסד לבטיחות ולגיהות ואת פעילותו לקידום בטיחות העובדים בישראל.

מנכ"ל המוסד, דניאל חדד סקר בפני חברי הוועדה את חזון המוסד - בטיחות ובריאות בתעסוקה במעגל חיים שלם ואת פעולות המוסד ותכניותיו לשנים הקרובות, ואת בעיית תאונות העבודה בישראל. בנושא העובדים הזרים הציגו בפני חברי הוועדה את הפרסומים בשפות זרות שפרסם המוסד, את פעילות ניידות ההדרכה הפועלות במספר שפות.

ח”כ שמעון סלומון אמר שתאונות משפיעות על כל המשפחה ולא רק על הנפגע עצמו, וכלל לא משנה אם התאונה התרחשה בעבודה, בדרך או בבית. לדבריו יש צורך ליצור מנגנון שיוריד את התאונות באמצעות חינוך וגם הרתעה. ח"כ מיכל רוזין – יו"ר הוועדה הודתה למוסד לבטיחות ולגיהות על ארוח ישיבת הוועדה. לדבריה חשוב לפנות לקהילות שונות בשפתם ובמאפיינים התרבותיים שלהם כדי שהמסר על חשיבות השמירה על בטיחות ובריאות בעבודה יובן ויופנם. ח"כ רוזין אמרה שבקרוב יגיעו עובדים רבים מסין וממליצה להיערך בהתאם כדי להדריך אותם בכללי ודרישות הבטיחות בשפתם – ואם אפשר עוד בארץ מוצאם או מיד עם הגיעם לארץ. כמו כן ביקשה ח"כ רוזין לפנות גם אל בני נוער אשר עובדים ולא רק בחופשת הקייץ ולטפל בכל האספקטים של תאונות – בתי ספר, מגרשי משחקים ומתקני משחק העלולים להיות מסוכנים. ח"כ מזרחי הודיע שיום הבטיחות בכנסת נקבע ב12 במאי 2015 ומעתה יהיה יום קבוע מדי שנה. ביום זה הכנסת תעסוק בנושא מניעת תאונות. לדבריו חשוב להפוך את המוסד לבטיחות למרכז לאומי שירכז תחת הגג שלו את כל הנושא. כמו כן צריכים להיות מדדי איכות ותקינה בנושא בטיחות וגם מאגר נתונים אחד שמרכז את כל נתוני התאונות בכל ההיבטים – דרכים,בית, עבודה.

 

מקור:אנדרי מטיאס, ראש מנהל שיווק, מכירות והסברה.

 

שלח להדפסה