כניסה הרשמה צור קשר

תחרות סרטי בריאות בעבודה של הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה EU-OSHA

 

עודכן ב:12/11/2013

 

הסרט 'השומרים' של אלי מוריטיבה הוכרז כזוכה של 2013 בפרס הסרטים בנושא בריאות במקומות עבודה בפסטיבל הבינלאומי של לייפציג לסרטים דוקומנטריים וסרטי אנימציה DOK Leipzig. זוהי הפעם החמישית שהמינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה EU-OSHA מעניק פרס סרטים לסרט דוקומנטרי הטוב ביותר הקשור לעבודה. 

הסרט C(us)todians, 'השומרים' של אלי מוריטיבה, הקולנוען הברזילאי, המתאר את חיי היומיום בכלא ברזילאי מנקודת מבט של השומרים, מתאר סביבת עבודה מאתגרת ומעודד דיון על הסיכונים הפסיכו סוציאליים במקום העבודה, המוטיב המרכזי בקמפיין הבא של המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה בנושא מקומות עבודה בריאים ל- 2014-2015. בהענקת הפרס, שופטי התחרות אמרו: "מסוכן, בלתי צפוי, מתוח ולא בטוח, הקולנוען קרוב כל כך לדמויות שהוא מספק תחושה אמיתית של שייכות, מבט מבפנים על המאבק לניהול סביבת עבודה מאתגרת ונפיצה. עם מימון חסר, משאבים דלים ועבודה מאומצת, המטפלים והשומרים נאבקים באופן מתמיד לכבות שריפות. ככל שהסרט מתפתח דרך המבט הנוקב, גישה ייחודית לדמויות, צלילים מטרידים ולוח צבעים שמתאים לגווניי האפור שבתוך הכלא, הגיבור הראשי הופך למדריך וה"מלאך השומר" שלנו."  

פרס הסרטים נוסד ב- 2009 על מנת לקדם את חשיבות הבטיחות והבריאות במקום העבודה ברחבי אירופה על ידי מתן אתגר ועידוד לקולנוענים שייצרו סרטים דוקומנטריים שניתן להציג ושיתמקדו באדם בעולם עבודה משתנה. שמונת הסרטים המועמדים, שהתקבלו מאנשי קולנוע בכל רחבי העולם, מכסים מגוון של נושאים הקשורים לעבודה ואשר מאירים את חשיבות הבטיחות והבריאות במקום העבודה. סרטים אלו, ממדינות שונות כמו איטליה, שבדיה, ישראל ונפאל, עוסקים בנושאים כמו מהגרי עבודה, תנאי עבודה בסופרמרקטים, דווח פנימי על בנקים להשקעות ופועלי ייצור.
  
המועמדים נבחרו מבין למעלה מ- 2,240 סרטים דוקומנטריים מ- 114 מדינות, שהוגשו השנה ל- DOK בלייפציג, והזוכה נבחר על ידי צוות שופטים בינלאומי שכלל מומחים בתחומי הקולנוע ובתחומי בטיחות ובריאות תעסוקתיים.

לצפייה בקטע מהסרט הזוכה

קטעי וידאו הקשורים לתחרות

תמונות מטקס הענקת הפרסים בתחרות

אתר הקמפיין "עובדים יחד למניעת סיכונים"

אתר פסטיבל הסרטים DOK

 

 

מקור:אתר EU-OSHA.

 

שלח להדפסה