כניסה הרשמה צור קשר

שבוע הבטיחות והבריאות בעבודה 2013 באירופה

 

שבוע הבטיחות באירופה

עודכן ב:27/10/2013

 

השבוע האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה שהתקיים בתאריכים מה- 21 ועד ה 25 לאוקטובר , תחת הכותרת - עובדים יחד בשבוע אירופי לבטיחות ובריאות בעבודה 2013, היה האירוע הגדול ביותר מסוגו להעלאת המודעות, אשר הוקדש לשיפור הבטיחות והבריאות במקומות עבודה באירופה. שבוע זה התקיים  ואורגן על ידי הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה (EU-OSHA) ויושם על ידי חבריו ב- 28 המדינות החברות באיחוד האירופי ומעבר להם.

השבוע האירופי התמקד בהפצת המסרים העיקריים של הקמפיין העכשווי למען מקומות עבודה בריאים יותר - 'עובדים יחד למען מניעת סיכונים'. הוא מספק מיקוד חיוני לפעולות הקמפיין ודואג לארגון אירועים רבים ברחבי אירופי, שמדגישים את היתרונות של יישום מנהיגות טובה  יחד עם שיתוף של העובדים.

דר' קריסטה סדלאטצ'ק, מנהלת הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה, הדגישה ש'התוצאות היעילות ביותר בניהול ושיפור הבטיחות והבריאות בארגון מתקבלות כשהעובדים ונציגיהם מעורבים באופן פעיל יחד עם ההנהלה – מנהיגות בלבד אינה מספיקה. עסקים עם שיעור גבוה של שיתוף עובדים בשילוב עם מחויבות עמוקה של ההנהלה נוטים לקיים פי 10 מדיניות מתועדת לבטיחות ובריאות תעסוקתיים במקום. היתרונות של גישה כזו הם עצומים וכוללים צמצום בעלויות העסקיות ותפוקה מוגברת, פחות תאונות ושיפור המניעה והבקרה של סיכונים במקום העבודה'.

הפעילויות במהלך השבוע האירופי התמקדו בעידוד מנהלים להיות מעורבים באורח פעיל בצמצום סיכונים, ובעידוד העובדים, נציגיהם ובעלי עניין אחרים לשתף פעולה יחד עם המנהלים על מנת לצמצם סיכונים. השותפים לנקודות המרכזיות של המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה ולמערכה מסייעים לרכז את השבוע ולארגן אירועים ברחבי אירופה.

אתר אינטרנט המיוחד של הקמפיין מכיל מספר כלים שימושיים רבים מאוד שיכולים לסייע לארגונים לשפר את ניהול הבטיחות והבריאות בעבודה ואת שיתוף העובדים במקום העבודה. לדוגמה, מספר פתרונות מניעה המיועדות לענפי הבנייה, שירותי הבריאות, המלונאות, המסעדנות וההארחה כוללים רשימות תיוג שמנהלים ועובדים בענפים אלה יכולים להשתמש בהם. כמו-כן, מעסיקים ועובדים יכולים למצוא מוטיבציה לביצוע פעולה כזאת מחקר המקרים שמפרסמת הסוכנות  האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה, אשר מספקים דוגמאות מצוינות של ניהול אפקטיבי של בטיחות ובריאות. חקר המקרים נלקחו ממגוון רחב של ענפים ומגזרים, והם שמורים בבסיס נתונים מקוון וקל לחיפוש. 'ארגז הכלים' של המערכה לבטיחות ובריאות תעסוקתיים מספק רעיונות ודוגמאות להעברה אפקטיבית ביותר של המסרים במערכה.
 

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה