כניסה הרשמה צור קשר

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה תקנות המעודדות עסקים לקיים את חובות הדיווח של פליטות לסביבה

 

עודכן ב:24/10/2013

 

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, אישרה היום (ב', 21.10.13) את תקנות הגנת הסביבה (פליטה והעברות לסביבה – חובות דיווח ומרשם) הפחתה של סכומי עיצום כספי), התשע"ג – 2013.

עיקרן של התקנות – עידוד עסקים לקיים את חובות הדיווח על פליטות לסביבה באמצעות הפחתת עיצומים כספיים במידה והעסקים אינם "עבריינים סדרתיים". כך, לדוגמא, מי שלא הפר הוראה מהוראות החוק בחמש השנים שקדמו להפרה, עשוי לזכות בהפחתה בשיעור של 20 אחוזים; מי שלא הפר את אותה הוראה ולא הפר הוראה אחרת יותר מפעם אחת בשנתיים שקדמו להפרה, עשוי לזכות בהפחתה של 10 אחוזים. התקנות מאפשרות גם התחשבות בנסיבות אישיות קשות של המפר, המצדיקות שלא למצות אתו את הדין ולהפחית את העיצום הכספי  בשיעור של 15 אחוזים. בתקנות ישנה התחשבות גם במחזור העסקאות. במקרה של תאגיד שאינו מלכ"ר, אם מחזור העסקאות אינו עולה על 10 מיליון ₪, הרשם (שופט) רשאי להפחית את העיצום הכספי בשיעור של 10 אחוזים ממחזור העסקאות. במידה והמפר הינו מלכ"ר, שמחזור העסקאות שלו אינו עולה על 10 מיליון ₪, הרשם רשאי להפחית את העיצום הכספי בשיעור של 5 אחוזים ממחזור העסקאות. גם אדם אחר המפר את הוראות החוק רשאי להפחתה של 5 אחוזים מהכנסתו בשנת הכספים שקדמה למועד מסירת ההודעה על הכוונה להטיל עליו עיצום כספי.

יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב לא הסכימה לבקשת המשרד להגנת הסביבה, להפחית, במקרים מיוחדים שיעור מצטבר של  70 אחוזים  מהעיצום הכספי והסתפקה רק בהפחתה של 50 אחוזים. כמו כן, ח"כ רגב לא הסכימה לבקשת המשרד לאפשר הפחתה בשיעור של 60 אחוזים במידה והמפר הפסיק את ההפרה ודיווח עליה לרשם בתוך 3 חודשים מביצוע ההפרה. במהלך הדיון נוספו תקנות נוספות המחייבות את המפר למלא אחר הוראות החוק כתנאי מקדמי לבקשתו להפחתת שיעור העיצום הכספי. כמו כן  המשרד להגנת הסביבה תוחל חובת דיווח על ביצוע התקנות החל מתאריך 31.12.2014.

 

המקור:
אתר הכנסת

 

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה