כניסה הרשמה צור קשר

סיום המחזור השני בתכנית "ממונה הבטיחות כמוביל ארגוני לקידום הבטיחות במקום העבודה"

 

עודכן ב:29/04/2013

 

ביום ד'' ה- 24.4 התקיים מפגש סיום של המחזור השני בתכנית "ממונה הבטיחות כמוביל ארגוני לקידום הבטיחות במקום העבודה" - תכנית ההעצמה לממוני הבטיחות. התוכנית הייחודית, יוזמה משותפת של מר זאב פוטרמן מהתאחדות התעשיינים וגב'' לבנת כהן מהמוסד לבטיחות ולגהות, מקנה לממוני הבטיחות כלים מתחום מדעי ההתנהגות באמצעות עבודה פרטנית ומתן מקום אישי לכל אחד מהמשתתפים.
 

בתכנית, הממומנת על ידי קרן "מנוף" שבביטוח הלאומי בהשתתפות התאחדות התעשיינים בישראל והמוסד לבטיחות ולגהות, לוקחים חלק כ-100 ממוני בטיחות ממגוון מגזרים ומטווח רחב של מקומות עבודה. תוכנית הלימודים כוללת 12 מפגשים קבוצתיים ו-2 מפגשים אישיים לבחירת המשתתפים.
 

הלימוד במפגשים הקבוצתיים מתקיים במתכונת של הנחיית קבוצה לצד לימוד עמיתים, המתקיים באמצעות הפרייה מקצועית הדדית, סיעור מוחות והתייעצות משותפת . הנושאים של המפגשים האישיים נקבעים על ידי המשתתפים. במפגשים נעשה שימוש בכלים "אמוניים". התוכנית מאפשרת התנסות חוויתית, לימוד, תרגול ותחזוקה של המיומנויות הנלמדות.  
 

המשתתפים במחזור השני ונציגים מהמחזור הראשון דיברו על תכנית ייחודית, על החשיבות שהם מייחסים ללימוד ותרגול של כלים מתחום מדעי-ההתנהגות, ועל חשיבות ההשקעה בממונה הבטיחות. חברי הקבוצות הדגישו את הקשר בין השקעה בממונה הבטיחות בתוכנית לבין העלאת הבטיחות במקום העבודה ככלל, ואת הקשר ההדוק בין לימוד המיומנויות בתכנית לבין ירידה במספר תאונות העבודה- בפרט. המשתתפים ביקשו תכנית המשך שתכלול לימוד מיומנויות נוספות מתחום מדעי ההתנהגות, הדגישו את חשיבות הצורך בתחזוקה של המיומנויות הנלמדות, כמו גם את החשיבות שבהנחלת ולימוד התכנים לממוני בטיחות נוספים. הם הדגישו את החשיבות שהם מייחסים למפגשי הדרכה משותפים להם ולמנהלים שלהם. ממוני הבטיחות ציינו את רמת המקצועיות והמסירות הגבוהה של חברי הצוות המנחה. הצוות כולל את גב'' לבנת כהן, מנהלת התוכנית, גב'' מיכל עמית מינץ מנחת הקבוצות ומר ארז דוידוביץ, רכז התוכנית.
 

במפגש נכחו: מהביטוח הלאומי: מר מאיר אלבז, יו"ר ועדת נפגעי עבודה, גב'' רינה בודנקין, מנהלת "קרן מנוף"מר אפרים חוג''ה, חבר ועדת נפגעי עבודה. מהתאחדות התעשיינים: מר חיזקי ישראל, חבר מועצת המוסד לבטיחות ולגהות. מהמוסד לבטיחות ולגהות:מר דניאל חדד, מנכ"ל, מר ישראל שרייבמן, סמנכ"ל, מר נחום טיר, מנהל אגף הפרויקטים ופיתוח תשתיות ומר מיכאל שרייסקי מנהל מרכז מידע ואינטרנט. ה"ה: מר מאיר אלבז, גב'' רינה בודנקין, מר דניאל חדד, מר ישראל שרייבמן ומר נחום טיר ברכו את יוזמי התוכנית ואת המשתתפים בה.
 

מקור:
לבנת כהן,  המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע