כניסה הרשמה צור קשר

היום העולמי לבטיחות ובריאות בעבודה 2013 - שמים את בריאות העובד במרכז

 

עודכן ב:28/04/2013

 

יום הבטיחות העולמי

כמידי שנה מצויין ברחבי העולם בסוף חודש אפריל יום הבטיחות והבריאות העולמי. השנה ארגון העבודה העולמי ILO ציין יום זה ב-28.04.13  ושם במרכזו את נושא "מניעת מחלות תעסוקתיות". לכבוד יום זה אנו מפרסמים עבורכם מספר פרסומים בנושא מרכזי זה.

רקע:
מחלות הקשורות למקצוע ממשיכות להיות הגורם מספר אחד של מקרי המוות שקשורים לתעסוקה- כך הודיע ארגון העבודה העולמי ILOלרגל יום הבטיחות העולמי. על פי הערכות ה ILO , מתוך 2.34 מיליון מקרי מוות בתעסוקה מדי שנה רק 321,000 נגרמו מתאונות. היתרה , 2.02 מליון מקרי מוות מדי שנה נגרמו מסוגים שונים של ממחלות שקשורות לעבודה , 5,500 מקרי מוות ליום . על פי הארגון למחלות הקשורות למקצוע השפעה קשה לא רק על העובדים והמשפחות שלהם אלא גם על החברה עקב העלויות הכספיות הגדולות שהן גורמות במיוחד במונחים של פגיעה בפרודוקטיביות ובעומס כספי על מערכות הביטוח. מניעת המחלות עלותן קטנה יותר ויעילותם רבה יותר.

רון וייזינגר, מנהל אגף גיהות ובדיקות תעסוקתיות, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

 

 

מניעת מחלות תעסוקתיות
מאת: ליבי קוסקס

מחלות מקצוע גורמות סבל והפסדים עצומים בעולם העבודה. עם זאת, מחלות המקצוע והמחלות הקשורות לעבודה נשארות עלומות בהשוואה לתאונות עבודה, למרות שהן גורמות למוות של פי שישה אנשים בכל שנה.

לתוכן המלא
בחירת כיסא ישיבה למשרד
מאת: שלמה איציקובסקי

שעות רבות מבלה האדם בישיבה כשחלק ניכר משעות אלו משמשות במהלך עבודה. לא אחת אנו שואלים את עצמנו מדוע יש לנו כאבים בגב לאחר ישיבה, מתח הכתפיים וצוואר תפוס והתשובה: כיסא הישיבה, לפחות בעבודה.

לתוכן המלא
ארגונומיה: עבודה מול המחשב הנייד
מאת: ד"ר יוהנה גייגר

המחשב הנייד מאפשר לנו להפוך כל חדר המתנה, בית קפה או סלון לעמדת עבודה. ייעודו המקורי של המחשב הנייד כשמו: לנייד את העבודה לפרקי זמן קצרים, בין עמדת עבודה קבועה אחת לשנייה. אך עבור אנשים רבים, המחשב הנייד הופך לעמדת עבודה קבועה בבית, בנסיעות עסקים, במשרד או - במעונות הסטודנטים.

לתוכן המלא
תסמונת הסמארטפון: צוואר של מסרונים
מאת: ד"ר יוהנה גייגר

קבוצת חוקרים בקנדה בחנו את הקשר בין השימוש במכשירים דיגיטאליים זעירים לבין דיווחי המשתמשים על כאבים בגב, בצוואר או ביד. נמצא קשר ישיר בין זמן השימוש במכשיר אלקטרוני ידני ושכיחות הדיווח על כאבים בכתף ימין. כמו כן, נמצא קשר בין משך הזמן שהנבדקים בילו בגלישה אינטרנטית לבין תלונות על כאב באגודל ימין.

לתוכן המלא
ישיבה ממושכת: פעילות מסוכנת לבריאות
מאת: ד"ר יוהנה גייגר

רובנו מבלים יותר ממחצית שעות היום בפעילות במצבי ישיבה בעבודה, בתחבורה ובשעות הפנאי. ממחקרים חדשים עולה שישיבה מרובה עלולה להביא לנזקים בריאותיים קשים בכל מערכות הגוף. במעקב ארוך-טווח שכלל יותר מ- 150,000 גברים ונשים, נמצא כי לנשים שישבו יותר משש שעות מחוץ לשעות העבודה, הסיכון למות מכל הסיבות היה גבוה ב- 40% יותר אשר בקרב אלו שישבו פחות משלוש שעות ביום; בקרב גברים, הישיבה הממושכת הגבירה את הסיכון למות ב- 20%.

לתוכן המלא

עריכה:
יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות
בקרו אותנו בפייסבוק

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע