כניסה הרשמה צור קשר

עובדי המוסד לבטיחות ולגיהות בסיור מקצועי במטה מחוז המרכז של משטרת ישראל

 

עודכן ב:07/04/2013

 

עובדי המוסד לבטיחות ולגיהות השתתפו ונהנו מהסיור המקצועי, שנערך ב-21.3 במטה מחוז המרכז של משטרת ישראל הנמצא במשטרת רמלה. בתחילת המפגש סקר ניצב משנה קצין אח"ם מוטי אדרעי את המאפיינים של עבודת מחוז המרכז במשטרה ואת התמודדות המשטרה במיגוון הפעילויות בשטח. בהמשך נחשפו עובדי המוסד לבטיחות ולגיהות לפעילויות מבצעיות של המשטרה וכן לתערוכה שאורגנה בחצר המשטרה במיווחד לאנשי המוסד, לכבוד הביקור במקום. רב פקד רם וילנאי קצין שיטור קהילתי מחוז המרכז היה אחראי על ארגון התצוגות.

 עובדי המוסד לבטיחות ולגיהות עברו בין העמדות השונות ובכל עמדה שמעו הסברים על הפעילות המשטרתית והמאפיינים של אותה פעילות. בין השאר נחשפו עובדי המוסד לעבודתם של אנשי המחלקה לזיהוי פלילי והאמצעים המגוונים בעבודתם של אנשי המז"פ. בעמדה אחרת הודגמו שיטות העבודה עם כלבים לאיתור סמים. שוטרים מתנדבים הציגו פעילות של ניידות שיטור בדרכים והסבירו על הפעלת המערכת לבדיקת מהירות הנסיעה. בעמדה אחרת הוצגו אמצעים לפיזור הפגנות, למיגון אישי ואמצעי לחימה שונים העומדים לרשות השוטרים. פקד ליאור גונן ערך סיור באתר מורשת הקרב המנציח את פועלם של שוטרי המחוז שנפלו בעת מילוי תפקידם. בהמשך ביקרו אנשי המוסד לבטיחות ולגיהות ב"לב הפועם" של מוקד 100 ושמעו הסברים כיצד פועל המוקד, איך מתעדפים את הקריאות למוקד ואיך מטפלים בהן.

בהמשך הביקור סיפר מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות דניאל חדד על תהליך קבלת החלטות בתנאי משבר. בהקשר לכך סיפר על האירוע שבו פעל במסגרת תפקידו הקודם - כמפקד מחוז הגליל - למנוע משבר באירוע חמור שבו נרצחו תושבי שפרעם על ידי חייל ובעקבות כך התעוררו במקום מהומות קשות והיה חשש לחייהם של אנשי הביטחון ששמרו על הסדר. בסופו של הביקור המהנה במשטרת רמלה חולקו דרגות למספר עובדי מוסד והוענקו תעודות הצטיינות למוטי מצר- מדריך בכיר ולבני בן בנימין- רכז הדרכה.

ניצב משנה קצין אח"ם מוטי אדרעי מקבל מדליית המוסד לבטיחות ולגיהות ממנכ"ל דניאל חדד סקירה בחדר מבצעים
הסבר מקצועי של יחידת המז"פ הסבר מקצועי על אמצעי הנשק
הענקת תעודת מצטיין למוטי מצר, מחוז צפון, המוסד לבטיחות ולגיהות הענקת תעודת מצטיין לבני בן בנימין, אגף ההכשרה וההדרכה, המוסד לבטיחות ולגיהות

מקור:
מיכאל לרר, עורך מקצועי, המוסד לבטיחות ולגיהות.  
צילומים: מיכאל לרר, ארקדי קניז''ניק

 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע