כניסה הרשמה צור קשר

מדור חדש ב EU-OSHA בנושא סיווג, סימון ואריזה של חומרים כימיים

 

עודכן ב:20/03/2013

 

הסוכנות האירופית לבטיחות ולבריאות בעבודה EuOSHA פרסמה באתר האינטרנט שלה מדור חדש בנושא סיווג, סימון ואריזה של חומרים כימיים.

רגולציה של האיחוד האירופי מס'' 1272/2008 הידועה גם בשם CLP * מבוססת על עקרונות שלGlobally Harmonised System of Classification and Labelling of Chemicals (השיטה המתאומת לסיווג, סימון ומסירת מידע על חומרים כימיים) של האומות המאוחדות. רגולציית CLP נכנסת לתוקף במדינות האיחוד האירופי בשלבים. במקרים רבים כבר בשלב זה יצואני חומרים כימיים מישראל לאיחוד האירופי מחויבים לעמוד בדרישות של רגולצייתCLP - ולסווג ולסמן את החומרים בהתאם לדרישות של הרגולציה הנ"ל.

יש לשים לב לכך שמדובר בסיווג וסימון לצורכי שימוש בחומרים. ההשפעה של השיטה המתואמת על הובלת חומרים מסוכנים איננה ישירה בשלב זה ומוצאת ביטוי חוק דרך החקיקה הרלוונטית להובלת חומרים מסוכנים, כגון, הדרישות של ההוראות הטכניות של ארגון ICAO, דרישות של הIMDG CODE - והמנת ADR בתוך האיחוד האירופי.

* Classification, Labelling and Packaging of substances and mixtures 

 https://osha.europa.eu/en/topics/ds/clp-classification-labelling-and-packaging-of-substances-and-mixtures  

המקור:
ליבי קוסקס, מנהלת מדור טיפול ושינוע של חומרים מסוכנים, המוסד לבטיחות ולגיהות. 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע