כניסה הרשמה צור קשר

חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי הצטרפה למועדון הארגונים המיישמים מערכות לניהול בטיחות ובריאות בתעסוקה

 

עודכן ב:13/03/2013

 

המוסד לבטיחות ולגיהות, במסגרת סמכותו כ - "המוסד המורשה" העניק בתאריך 10.02.2013 לחברת סולל בונה, תעודת חברות במועדון הארגונים המיישמים מערכות לניהול בטיחות ובריאות בתעסוקה בהתאם לקווים המנחים של ארגון העבודה הבינלאומי OSH 2001-ILO.

בטקס הענקת התעודה לקחו חלק מטעם המוסד לבטיחות ולגיהות: מנכ"ל המוסד דניאל חדד וצוות ההנהלה מטעם המוסד לבטיחות ולגיהות בהשתתפות: איגור פרלמן מדריך בנייה ארצי, אברהם גולדמן מנהל "המוסד המורשה", אלכס גרצמן ראש מחוז השפלה וצביקה שוורץ מדריך בנייה ותעשייה במחוז השפלה. כמו כן השתתפו בפגישה מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי עופר קוטלר ומנכ"ל סולל בונה ירון קריסי וחברי הנהלת סולל בונה.

חברת סולל בונה היא החברה הראשונה בענף הבנייה אשר בה נערך מבדק בטיחות מקיף מסוגו, וחברת הבנייה הראשונה בישראל שהוענקה לה תעודת החברות בארגון העבודה הבינלאומי.

בנוסף מיישמת החברה את דרישות ת"י 18001 מהדורת 2007, ופועלת באמצעות צוות מקצועי נרחב של ממונים על הבטיחות בעבודה, כדי לשמור על בריאותם ובטיחותם של העובדים. פעילותם של הממונים על הבטיחות כוללת הקפדה על מילוי דרישות החוקים והתקנות בישראל, והדרכת העובדים לביצוע תהליכי עבודה בטוחים. כל זאת למטרה חשובה אחת כדי שיחזרו לביתם בריאים ושלמים.  

בפגישה הועלו נושאי בטיחות שונים והודגשו דרכי העבודה המשותפות לקידום הבטיחות בענף הבנייה. מנכ"ל המוסד דניאל חדד הביע את הערכתו לפעילות העניפה שמבצעת סולל בונה, ובירך את המשתתפים בהמשך עשייה פורה תוך הקפדה על יישום דרישות החקיקה וכללי הבטיחות. מנכ"ל סולל בונה ירון קריסי הדגיש את חשיבות נושא הבטיחות – המהווה נושא ראשון בחשיבותו וההנהלה משקיעה מאמצים רבים בשיפור מתמיד של תחום הבטיחות.

מנהל מחלקת ייעוץ ובטיחות בסולל בונה בנצי משולם ציין כי מחלקת הבטיחות זוכה להערכה ולגיבוי מוחלט בכל הפעילויות והדרישות לתקציבים שהגישו שמעולם לא נדחו. הוא ציין כי הקשר עם המוסד לבטיחות ולגיהות הוא רציף והדוק, וכי למוסד לבטיחות תפקיד מכריע בקידום תחום הבטיחות והגיהות באמצעות נציגיו שמגיעים לאתרי הבנייה ובאמצעות ניידות ההדרכה של המוסד לבטיחות ולגיהות. לאתרי העבודה בסולל בונה מגיע ציוד להבטחת הבטיחות - בין אם מדובר בציוד מגן אישי ובין אם מדובר בציוד אחר כגון פיגומים מכל הסוגים, מעקות תקניים וכו''. באתרים מתקיימות הדרכות שוטפות ובכלל זה הדרכות לעבודה בגובה, הסמכות לאתתים, קורסים לעזרה ראשונה, הדרכות כיבוי אש, התמודדות במצבי חירום ועוד.

צוותי המוסד לבטיחות ולגיהות וסולל בונה מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות דניאל חדד מציג התעודות
מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות מעניק את התעודה מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות והנהלת סולל בונה

 המקור:
אלכס גרצמן , מנהל מחוז ירושלים, המוסד לבטיחות ולגיהות. 
אברהם גולדמן , מנהל המוסד המורשה, המוסד לבטיחות ולגיהות. 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע