כניסה הרשמה צור קשר

ביקור קורס ממונים מחזור 228 במפעל HP אינדיגו בקרית גת

 

עודכן ב:06/03/2013

 

"הבטיחות אינה סוד מסחרי" זהו המוטו של רוני וייס מנהל תכנית הבטיחות, גיהות ואיכות הסביבה: (EHS (Environment, Health & Safety של חברת "HP" בישראל. הוא מאמין כי את הידע הנרכש בתחום הבטיחות בעבודה בחברת HP צריכים מנהלי הבטיחות של החברה לשתף גם עם הממונים על הבטיחות בחברות אחרות - על מנת להעשיר את הידע והניסיון של הממונה על הבטיחות ובמטרה למנוע תאונות עבודה.  

הצהרה זאת היתה ההקדמה לביקור שערכו חניכי קורס ממוני בטיחות של המוסד לבטיחות ולגיהות מחזור 228 במפעל HP – INDIGO הממוקם בקרית גת.  

במהלך הביקור סקר רוני וייס את מערך הבטיחות בחברת HP בישראל הכוללת וועדת בטיחות מיוחדת הכוללת 7 פורומים שונים (וועדת בטיחות מפעלית) , ומחלקת בטיחות, גיהות וסביבה. וייס הדגיש שהתרבות הארגונית היא זו שקובעת את תרבות הבטיחות.  

איציק לוי, רכז קורס ממוני בטיחות במוסד לבטיחות ולגיהות הודה לרוני וייס על הסקירה והארוח והעניק לו ולפטר, ממונה בטיחות מפעלי אינדיגו תשורה.  

חברת (HP (Hewlett Packard נוסדה בשנת 1939 בפאלו אלטו, קליפורניה ע"י ביל היולט ודויד פקארד (ומכאן שם החברה- HP). החברה פועלת בכל היבשות ועושה עסקים בלמעלה מ – 170 מדינות. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ומתן שירות בנושאי חומרה, תוכנה ומוצרים בתחום המיחשוב התעשייתי והאישי. חטיבה נוספת מתמחה בתחום ההדמיה הגרפית והדפוס. לחברה הכנסות - נכון לשנת 2012 - של למעלה מ- 120 מיליארד דולר. HP מעסיקה כ- 350,000 עובדים ברחבי העולם. לחברה בישראל 8 אתרים, {קיסריה, נתניה, רעננה, קרית גת, רחובות ועוד } חלקם עוסקים בייצור ופיתוח של מכונות וחומרים לדפוס תעשייתי דיגיטלי בפורמט צר ורחב, אחרים עוסקים בפיתוח תוכנה, מתן שירותי תמיכה, אחסון מידע ומיחשוב ואף במכירות. האתרים פזורים בכל הארץ החל מחיפה בצפון ועד אשקלון בדרום. בסה"כ מועסקים בחברה בישראל כ- 6,000 עובדים.  

מבנה החברה הבסיסי מורכב מחטיבות עסקיות אשר כל אחת מהן מתמחה בתחום ספציפי ויחידות עולמיות למתן תמיכה בתחומים חוצי ארגון כגון טכנולוגיות מידע, ביטחון, בינוי ונכסים, כוח אדם ביניהם גם יחידת EHS עולמית. מבנה ארגוני זה מנתק את הכפיפות הארגונית שקיימת בד"כ בין יחידות התמיכה השונות למנהלי החטיבות העסקיות, ומאפשר ליחידות התמיכה לתפקד בצורה עצמאית ומקצועית. אחת מיחידות התמיכה היא ארגון EHS - תכנית הבטיחות, גיהות ואיכות הסביבה - הכפוף ישירות לגוף המנהל את פעילות HP העולמית. לגוף מנהל עולמי אשר תחתיו פועלים 3 מנהלי אזורים וגוף פיתוח וניהול התכניות המקצועיות השונות (לדוגמה: גיהות תעסוקתית, שימור הסביבה, ביקורת). בכל מדינה קיים מנהל המוגדר "מנהל תכנית EHS", למנהל במדינה כפופים מנהלי תכנית EHS של האתרים/החטיבות השונים. "מנהל תכנית EHS" ולא "מנהל EHS" בא ללמד כי מדובר בגורם מקצועי בעוד שניהול הבטיחות והאחריות הכוללת נשארת בידי הנהלת המפעל.  

לחברי צוות ה- EHS הכשרה רלוונטית בתחומי הבטיחות הכללית ובנוסף, לכל אחד מהם התמחות בתחום מסוים אותו הוא מוביל ברמה הארצית. לדוגמה: הגנת הסביבה, ארגונומיה, חשמל, תגובה בחירום, הדרכות, גיהות ועוד.  

בכל מפעל קיים מערך EHS העומד בפני עצמו. המערך בנוי ומושתת על עובדי המפעלים, נאמני בטיחות, ראשי צוותים, מנהלי מחלקות ומנהלי חטיבות. המערך מוקם ע"י אנשי ה- EHS בשיתוף עם המפעל. לאחר הקמת המערך במפעל אנשי ה- EHS מלווים, חונכים ומבקרים את פעילותו, מייעצים לפי צורך ומהווים מקור ידע ושיפור מתמידים.  

מערכת EHS תואמת לדרישות של תקנים עולמיים מקובלים כגון ISO 14001, OHSAS 18001  תוך התאמה לדרישות חוק, סטנדרטים מקומיים ו"כללי המקצוע הטובים". תבנית זו משוכפלת מהרמה העולמית דרך הרמה האזורית, לרמה הארצית ולרמה המפעלית. כל המערכות מתנהלות בצורה ובמבנה אחיד. הדרישה העולמית נקבעת על פי הדרישה המרבית המחויבת באחת מהמדינות, ועל כל המדינות לעמוד ברמה זו.        

 

 


איציק לוי, רכז קורס ממונים מהמוסד לבטיחות ולגיהות (במרכז) מעניק תשורה לרוני וייס (מימין) ולפיטר, ממונה בטיחות מפעלי ב HP

 

חניכי מחזור 228 בקורס ממוני בטיחות של המוסד לבטיחות ולגיהות

מקור:
יקי אלעד, מנהל יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות
מיכאל לרר, המוסד לבטיחות ולגיהות    

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע