כניסה הרשמה צור קשר

המוסד לבטיחות ולגיהות מסכם שנה ופותח שנה חדשה

 

עודכן ב:30/01/2013

 

הכנס השנתי של עובדי המוסד לבטיחות ולגיהות התקיים השנה ב-29 לינואר בנתניה בהשתתפות משה לביאן יו"ר מועצת המוסד לבטיחות ולגיהות וורדה אדוארס מנהלת בפועל של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת.

בדברי ברכתו לעובדי המוסד אמר לביאן כי חשיבות העיסוק בבטיחות היא כפולה. "א. הקפדה על בטיחות בעבודה, יש בה כדי לחסוך בהוצאות רבות לכל ארגון ואף לשפר את ביצועיו. ב. הפחתת רמת הסיכונים, מסייעת בהגנה על חיי אדם, בשמירה על בריאות העובדים ובשיפור איכות עבודתם. בהקשר זה, מקבלות עשייתו ופעילותו של המוסד לבטיחות ולגיהות משמעות מיוחדת, בהיותו אחראי על ההדרכה, על העלאת המקצועיות והגברת המודעות, בכל הקשור לבטיחות. "מכאן," אמר, "נגזרת גם חשיבות העשייה המקצועית של העובדים. אתם עוסקים במקצוע מורכב, הדורש עדכון ידע באופן שוטף, הבנה במספר רב של תחומים וטיפול במיגוון רחב של אירועי בטיחות בסביבה טכנולוגית דינמית, משתנה ומתפתחת. כולנו חייבים לזכור ולהזכיר כי תהליך שיפור הבטיחות והבריאות בעבודה הוא תהליך מתמיד שלעולם לא נעצר. הוא אומנם מתייעל ומתאים את עצמו לסביבת העבודה המשתנה, אך אף פעם לא נפסק. מוטלת על כולנו החובה לפעול ללא לאות, על מנת להגביר את המודעות בנושאים אלה, בכל מקומות העבודה בישראל."

ורדה אדוארדס הציגה את התקנות החדשות בנושא חובת הכנת תכנית בטיחות במקומות העבודה, כמוגדר בפקודת הבטיחות בעבודה. היא ציינה כי התקנות יתפרסמו בקרוב מאוד ברשומות. המוסד לבטיחות ולגיהות נערך כעת לפתוח קורס שיכשיר את הממונים על הבטיחות ואת העוסקים בבטיחות לערוך תכנית בטיחות במקומות העבודה ולהכיר את התקנות החדשות.

דניאל חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות סיכם את שנת העבודה 2012 ופרט את עיקרי תכנית העבודה לשנת 2013 הנגזרים מהחזון של אפס תאונות עבודה. החידושים העיקריים בתכנית העבודה הן המטרות החדשות שהמוסד הציב לעצמו: ·ניהול ושימור ידע ומאגר מידע; ·מעבר מחשיבה תשומתית לחשיבה תפוקתית; ·שינוי תרבות הבטיחות על ידי הרחבת הפעילות בקהילה; ·הכרה אקדמית בהכשרות של המוסד; ·התמודדות עם סביבות עבודה משתנות.

יוסי קוסקס ראש אגף הכשרה והדרכה הציג לעובדים את הטיוטה (כמעט סופית) של הקוד האתי אותו ניסח צוות עובדים מייצג מכלל עובדי המוסד. תכליתו של הקוד האתי - לשמש מורה ומנחה דרך בדילמות שעובד עלול להיתקל בהן במהלך עבודתו במוסד, ולשמש אמת מידה מוסרית לדרך התנהגות מתאימה של עובד המוסד.

יקי אלעד מנהל יחידת האינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות הציג את החידושים המתוכננים ואת אלה המתבצעים בפועל בפעילות המוסד באתרים חברתיים, וחידושים בנגישות אל אתרי המוסד - כולל מרכז המידע - באמצעים שונים.  

שלום ויסמן יו"ר ועד העובדים של המוסד, ציין כי הועד הצליח להשיג לעובדים הנחות מול ''סלקום'' בעלויות השימוש בטלפונים הניידים של העובדים וכן הפחתה בעלויות דמי הניהול הנגבים מקרנות הפנסיה וההשתלמות של העובדים ועוד.

בסוף המפגש הציג ד"ר צבי ברק, מנכ"ל חברת גישות בצורה משעשת ומשכילה את הנקודות העיקריות בהן יכולים העובדים להגיע למצוינות ולתרום לעצמם ולארגון.  

   
    

מקור:
מיכאל לרר, מחלקת הוצאה לאור
אנדרי מטיאס, מנהל מחלקת הוצאה לאור ופרסום, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע