כניסה הרשמה צור קשר

על המעסיקים והעובדים לשמור על משנה זהירות

 

עודכן ב:28/01/2013

 

השבוע החולף היה אחד הקשים בשנים האחרונות, מבחינת תאונות עבודה. מעבר למקרה המצער בבתי הזיקוק באשדוד ביום שבת, נהרגו 4 עובדים נוספים בתאונות (מנסיבות כמו התחשמלות, נפילה מגובה, פגיעה מעצם זר), מה שמוביל לסיכום של 6 הרוגים בשבוע עגום במיוחד. עקב ההידרדרות בנושא והקפדה עלהבטיחות והבריאות בעבודה, קורא המוסד לבטיחות ולגיהות, למעסיקים ולעובדים, לממוני ומנהלי הבטיחות, ולציבור הרחב, לשמור על כללי הבטיחות והבריאות בעבודה, ובכלל, ולהקפיד לקיים אתנהלי העבודה הבטיחותיים.

"זהו בדיוק הזמן", אומר מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, מר דניאל חדד; "לחדד את הוראות הבטיחות, ולוודא, כי כולם מודעים לסיכונים ומשתמשים בציוד המתאים להגנתם. אני קורא למעסיקים להעביר הדרכות ריענון לעובדיהם, כדי שחס וחלילה לא נעבור שבועות כמו השבוע האחרון. לבי עם משפחות העובדים שנהרגו, ואני מקווה, כי נלמד את הלקח מהמחיר הכבד אותו הם שילמו, כדי לצמצם את הסיכונים התעסוקתיים".

אנו מדגישים, כי במרכז המידע שלנו נמצאים כל הפרטים הדרושים, בנושאים כמו; סיכונים תעסוקתיים (על פי מקצועות),ציוד מגן וטיפול בחומרים מסוכנים, ומבקשים מהציבור להתעדכן בסיכונים הכרוכים בתחום עיסוקם. ניתן לפנות למרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות, ללא תשלום, וללא כל התחייבות דרך המספר 03-5266455, או דרך המייל info@osh.org.il. או דרך אתר האינטרנט בדף מרכז מידע

מקור:
אנדרי מטיאס, אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור, המוסד לבטיחות ולגיהות


 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע