כניסה הרשמה צור קשר

אבק רעיל מנפילתם של התאומים הוכר לראשונה כגורם לסוגים שונים של סרטן

 

עודכן ב:11/10/2012

 

ממשלת ארצות הברית הכירה לראשונה בקשר שבין האבק הרעיל ב-Ground Zero שלאחר ארועי הטרור במגדלי התאומים ב- 1/09/2001 ובין מספר סוגים שונים של סרטן.

הממשל הפדרלי הכיר בכך שאנשים שהתגוררו בסמון ל - Ground Zero וצוותי ההצלה חלו בסרטן כתוצאה מאבק רעיל שמקורו באתר. ה - (National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH פרסם על כך הודעה לפני ציון ארועי יום השנה (2012).

העיתון Daily Mail דיווח ש-NIOSH אחראי לקביעה: האם ראוי שסוגי סרטן אלו האופיינים לאבק Ground Zero יהיו כלולים ברשימת המחלות המכוסות תחת החוק של James Zadroga 9/11 Health and Compensation Act. (כ-50 סוגי סרטן נכללים ברשימה זו). משמעות המהלך היא שאנשים שחלו בסרטן יוכלו לתבוע קבלת פיצוי פדראלי מקרן שבה כ-2.8 מיליארד דולר, אשר הוקמה בחוק הנ"ל.

עו"ד המייצג אלפי אנשים שנמנו על צוותי ההצלה וכן כאלו שהתגוררו בסמוך למקום ציין שקיימת עדות מדעית לכך שאבק קשור לא רק למחלות דרכי הנשימה, כי אם גם לכל סוגי הסרטן הללו. סנטורית ממנהטן שסייעה בכתיבת החוק אמרה: "לי זה נשמע הגיוני: אם שאפת אדים רעילים, יש סיכוי טוב שיהיה לך סרטן."

לפי הדו"ח כ-400 אישה ואיש מבין צוותי ההצלה ומבין דיירים שהתגוררו בסמוך לאתר נפטרו מסרטן מאז 11/09/2001 בהתאם להערכות עדכניות. כבאי בפנסיה, שהשתתף בזמנו בפינוי הר ההריסות ב- Ground Zero מאמין שקיים ספק קלוש שעבודתו באתר היא שאחראית למחלתו: "היו בעיר הזאת אנשים, שבאו למקום הזה ועשו מה שהיינו צריכים לעשות. רבים מאיתנו חלו בשל כך. זה לא צודק לאלץ אותנו עכשיו להלחם בשביל לקבל את הכסף הזה. בשורה התחתונה – הכסף הזה הוא טיפה בים."


מקור:
אבי אילון, המוסד לבטיחות וגיהות על פי:
Publication inf Asian News International [New Delhi] 11 Sep 2012



 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע