כניסה הרשמה צור קשר

מחקר בנושא חשיפה למזהמים סביבתיים באוכלוסייה הכללית

 

עודכן ב:09/10/2012

 

במסגרת תפקידו לבצע הערכת סיכונים בנוגע לחשיפת הציבור למזהמים סביבתיים, יזם משרד הבריאות מחקר מקיף וחדשני בנושא. המחקר, שבוצע באוכלוסייה הכללית שמעל גיל 20, מבוסס על שיטה חדשנית בשם "ביומוניטורינג" (ניטור ביולוגי) המאפשרת מדידה ישירה של מזהמים סביבתיים בגוף האדם (דם, שתן, חלב אם וכו''). מחקרים מסוג זה נעשים באופן שיטתי במספר מדינות בעולם, ביניהם ארצות הברית, קנדה, גרמניה, וצרפת. 

המטרה העיקרית של המחקר הייתה להעריך חשיפה למספר מזהמים סביבתיים נפוצים (עישון כפוי, חומרי הדברה מסוג זרחנים אורגניים, פתאלטים, ביספנול A, פחמימנים ארומטיים רב טבעתיים) ולהשוות את רמת החשיפה באוכלוסייה עם רמת החשיפה באוכלוסיות בארצות הברית ואירופה. מטרה נוספת של המחקר הייתה לבדוק את הגורמים הדמוגרפיים והתזונתיים של חשיפה למזהמים אלו.

המחקר, שמומן ברובו על ידי הקרן לבריאות וסביבה, נעשה מתוך מחויבות של משרד הבריאות לבריאות הציבור ולהעמקת הידע על הקשר בין בריאות וסביבה. תוצאות המחקר כוללות נתונים חשובים וראשונים מסוגם לציבור הרחב, למקבלי החלטות ולחוקרים על רמות חשיפה של הציבור בישראל למזהמים סביבתיים.

המחקר כלל איסוף דגימות שתן ונתונים מפורטים משאלון בקרב 250 אנשים בני 20 – 73 בישראל מכל אזורי הארץ. אוכלוסיית המחקר כללה גברים ונשים, יהודים וערבים, אנשים הגרים בעיר ובכפר, מרמות סוציו-אקונומיות שונות. דגימות השתן נבדקו במעבדה בגרמניה למזהמים או תוצרי פירוק הבאים: תוצר פירוק של ניקוטין (סמן לעישון כפוי), תוצרי פירוק של זרחנים אורגניים (חומרי הדברה), תוצרי פירוק של פתאלטים, ביספנול A, ותוצרי פירוק של פחמימנים ארומטיים רב טבעתיים.  

לידיעה המלאה אודות המחקר ולתוצאות המחקר

מקור:
אתר משרד הבריאות


 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע