כניסה הרשמה צור קשר

משרד התמ"ת יוצא בקמפיין הסברה להגברת המודעות לנושא הבטיחות בעבודה

 

עודכן ב:09/09/2012

 

מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת, יצא בקמפיין תקשורתי שימשך ב-4 החודשים הקרובים. הקמפיין, תחת הכותרת ''לא מזלזלים בכללי הבטיחות. בחיים'', עלה בשבוע שעבר בתחנות הרדיו האזוריות והארציות המובילות.

המסר בקמפיין: כל מעסיק וכל עובד חייבים להקפיד על הכללים ולהשתמש באמצעי המגן הנדרשים." 

לדברי דר'' לובה פושנוי הרופאה התעסוקתית הראשית במשרד התמ"ת - "אנו מקבלים כ-1000 דיווחים על מקרים של תחלואה תעסוקתית בשנה, אולם להערכתנו המספר אינו משקף נאמנה את מצב התחלואה התעסוקתית בקרב עובדים בישראל" בנוסף, מציינת דר'' פושנוי כי על פי נתונים של ארגון הבריאות העולמי (WHO) וארגון העבודה ובינלאומי (ILO), היקף התחלואה התעסוקתית הכוללת מחלות מקצוע ומחלות שקשורות לעבודה ( WRD) גדול פי 2.4 מהנתונים הרשמיים על מחלות התעסוקתיות בעולם". "על פי הספרות המקצועית, רמת האמינות של נתונים על תחלואה התעסוקתית אינה גבוהה ולכך ישנן מספר סיבות: חוסר עניין בקרב עובדים, אשר נוטים לא לדווח על המחלות שלהם כדי לשמור על מקום עבודתם, חוסר מודעות לקיום מערכות הדיווח, ובעיות בתחום ביטוח בריאות וביטוח פנסיוני.

עפ"י מחקרים שהתבססו על סקרי תחלואה בענפי תעשייה ובקרב מקצועות שונים, כ-60% מהמחלות התעסוקתיות אינן מדווחות על ידי העובדים". כיום , עם העלאת המודעות וכשנה לאחר הקמת הרשם למחלות מקצוע, כבר נרשם שיפור בדפוסי הדיווח על מחלות אלו, בקרב רופאי המשפחה והרופאים התעסוקתיים . על כן, העלאת המודעות לנושאי הבטיחות בכלל ושמירה על נהלי הבטיחות בפרט  היא בעלת חשיבות עליונה וזאת על מנת למנוע תאונות עבודה ומחלות מקצוע שבצידן נזקים רחבי היקף ,סוציאליים וכלכליים כאחד  לעובדים בישראל.

לפרטים נוספים

מקור:
משרד התמ"ת, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע