כניסה הרשמה צור קשר

פרסומים חדשים בספרית מרכז המידע

 

עודכן ב:29/08/2012

 

מרכז המידע והאינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות מעשיר ומעדכן בעקביות את מאגר המידע שלו בכל סוגי מידע: תקינה ותחיקה עדכנית ,פרסומים חדשים מהארץ ומהעולם השייכים לתחומי העיסוק שלנו ועוד. בשבועות האחרונים הגיעו לספרייתנו מספר פרסומים חדשים, אנו שמחים לשתף אתכם בחלק מהם:

 

עזרה ראשונה והחייאה - הכשרה בסיסית

עריכה מדעית: דר'' דגן שוורץ (מומחה ברפואה דחופה ורפואת אסונות), בהוצאת ידע ספרות אקדמית בע"מ, 2012 . חוברת זו מבוססת על רב מכר אמריקאי המלווה את מערכת הכשרת לימודי החירום ECSI. בספר ניתן למצוא את הנחיות ההחייאה העדכניות ביותר של איגוד הלב האמריקאי (AHA 2010) וכן את עקרונות הכשרת מגישי העזרה הראשונה המקובלים בעולם.  


Handbook of Occupational Safety and Health, Edited by Danuta Koradecka, CRC Press, 2010

הספר מאגד בתוכו מידע עדכני בכל הנוגע לבטיחות ובריאות בעבודה. הוא סוקר טווח רחב של שיטות הערכת סיכונים בסביבת העבודה, וחשוב יותר, הוא כולל הצעות להפחתת סיכונים אלה. כמו כן, ניתן למצוא בספר ידע בינתחומי הכולל גורמי סיכון פיזיים, כימיים ופסיכו-סוציאליים בסביבת העבודה. בנוסף, דן הספר בסוגיות שונות בניהול בטיחות  ובריאות, בעקרונות ארגונומיים של עיצוב המוצר, עמדות עבודה ותהליכי עבודה, עם דגש על הבסיס המדעי  עבור כל סוגיה בתחומי הבטיחות או הבריאות, לרבות תיאורי מקרים לשם המחשת הקונספציות והתיאוריות וכיצד הן מיושמות בפועל במציאות, בהתבסס על תוצאותיהם של מחקרים בינלאומיים. בין היתר הספר מכיל  נושאים כמו יכולות פיזיולוגיות של בני אדם בסביבת העבודה; גורמי סיכון בסיסיים בסביבת העבודה; תחיקה בנושא העבודה; השפעת סיכונים על תהליכי עבודה; כיווני פעולה בבריאות תעסוקתית וארגונומיה.
 


CCOHS, Musculoskeletal Disorders Prevention Manual, 2011


בקנדה הפרעת שריר-שלד היא בגדר תופעה נפוצה שכרוכה באובדן זמן עבודה יקר והיעדרות ממושכת. לפי תחשיבים קנדיים תשלומים עבור תביעות בגין הפרעות שריר-שלד מהוות בין 25%-60% מכלל התביעות. החוברת המקצועית הזו של המרכז הקנדי לבריאות ובטיחות תעסוקתית דנה בהיבטים השונים של תופעה זו, לדוגמא: מהי תופעת הפרעת שריר-שלד?; גורמי סיכון; טלטול והרמה ידניים; עיצוב תפקיד לעומת עיצוב סביבת עבודה; בקרה ומזעור התופעה.


NSC , Injury Facts , 2012

ההוצאה הנוכחית של המועצה הלאומית לבטיחות של ארה"ב כוללת מידע סטטיסטי נרחב בתחומי הבטיחות והבריאות בעבודה, וכן נושאים הנוגעים לפגיעות מתאונות עבודה הנגרמות בבית וקהילה על פי המדינות בארה"ב. זוהי חוברת שנתית שיוצאת מדי שנה ומהווה מקור חשוב למידע סטטיסטי בארה"ב.



 

 


   

 

 

 

 

 

מרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות פועל בהתמדה לעדכן את מקורות המידע שלו ולספק מידע עדכני לציבור לקוחותיו.

מקור:
שלום ויסמן, מרכז מידע ואינטרנט, המוסד לבטיחות וגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע