כניסה הרשמה צור קשר

סרטי בטיחות לעובדים במעבדות כימיות

 

עודכן ב:28/08/2012

 

המוסד לבטיחות ולגיהות יחד עם החברה לאיכות הסביבה, יזמו והפיקו ארבעה סרטונים שמטרתם לשפר ולקדם את הבטיחות והבריאות של העובדים במעבדות כימיות. הסרטונים שהופקו מגיעים מתוך המגמה להעשיר את עולם הדרכות הבטיחות לעובדים ולהפוך את ההדרכה לקלה ונגישה יותר, ולשם כך הועלו לאתר המוסד לבטיחות ולגיהות ול- Youtube, וכן לדף הפייסבוק של המוסד, כדי לאפשר את הצפייה בהם בכל מקום ובכל עת, במחשב ובסמארטפון.
 

הסרטונים שהופקו עוסקים בנושאים הבאים:
 

 

 

  לצפייה   לצפייה
  לצפייה   לצפייה


לצפיה מרוכזת בכל 4 הסרטונים באתר המוסד לבטיחות ולגיהות - לחץ כאן
 

הסרטונים הופקו כחלק מאמצעים רבים אותם מפעיל המוסד לבטיחות ולגיהות, על מנת לקדם ולהבטיח את הבטיחות והבריאות של העובדים בישראל. בעקבות פנייה של החברה לשירותי איכות הסביבה (רמת חובב) למוסד, החליטו שני הגופים להפיק במשותף סרטים קצרים שנועדו לשפר ולקדם את בטיחותם ובריאותם של העובדים במעבדות הכימיות בישראל. הסרטונים יופצו ללא תשלום, ובנוסף לרשת החברתית יוצגו גם באתרי האינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות ושל החברה לשירותי איכות הסביבה.
 

"בימים אלה, בהם הרבה מהפעולות היומיומיות שלנו נעשות דרך האינטרנט, גישה להדרכות בטיחות דרך אתרים כמו Youtube הופכת את המידע לפתוח עבור כולם, ולפשוט יותר להבנה. סרטון מעניין, ממחיש ומעביר הרבה ידע בזמן קצר ובצורה מרוכזת", אומר ישראל שרייבמן, מנהל בפועל של המוסד לבטיחות ולגיהות. "זוכרים אותו יותר, וגם אפשר להביא את המסר לקהל בלתי מוגבל בהיקפו. בהרצאה יכולים להשתתף מספר מוגבל של אנשים, בעוד שבסרט כזה יכולים לצפות עשרות אלפים".
 

ישראל שרייבמן אומר כי הסרטים הופקו במתכונת ידידותית וקלה במיוחד. "התאמנו אותם כך שניתן יהיה לצפות בהם גם באמצעות הסמארטפונים" הוא אומר. הסרטונים שהופקו יתמכו במקומות העבודה, כדי ליידע את העובדים בדבר הסיכונים אליהם הם חשופים במסגרת עבודתם, וכדי לפרט בפניהם את הכללים והדרכים הנכונות לעבודה בטוחה. פעילות זו גם מסייעת לעובדים ולמקומות העבודה לעמוד בדרישות החוק הנוגעות לחובת המעסיק ליידע את העובדים. בכוונת המוסד לבטיחות להמשיך בפעילות חשובה זו, ולהפיק סרטוני בטיחות נוספים גם בנושאים אחרים כחלק מהפעילות האינטנסיבית המתבצעת לקידום מצב הבטיחות במקומות העבודה".
 

אנדרי מטיאס, מנהל אגף ההסברה, פרסום והוצאה לאור של המוסד לבטיחות ולגיהות, מציין כי "סרטוני הבטיחות נוצרו מתוך רצון לתת שירות לציבור, בכדי לקדם את הידע והמודעות לעבודה נכונה במעבדה, וכן כדי לקדם את נושא הבטיחות. חשוב להדגיש שהגישה לסרטונים פתוחה לקהל הרחב, בכדי לסייע להפצת הידע, וניתנים לצפייה ללא תשלום".  
 

בחברה לשירותי איכות הסביבה שמחים על שיתוף הפעולה עם המוסד לבטיחות וגיהות, "בישראל פועלות עשרות רבות של מעבדות, בהן עובדים עם חומרים כימיים מסוכנים", אומר סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה לשירותי איכות הסביבה, הד"ר גלעד גולוב, ומוסיף "אין לי ספק שהסרטים שהפקנו ביחד יתרמו לשיפור הדרכת הבטיחות של העובדים במעבדות".


מקור:
אנדרי מטיאס, מנהל אגף ההסברה, פרסום והוצאה לאור של המוסד לבטיחות ולגיהות
יקי אלעד, מנהל יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע