כניסה הרשמה צור קשר

הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה - הלחץ במקום העבודה עולה

 

עודכן ב:11/06/2012

 

לחץ במקום העבודה עולה לשיעור של - 8 מתוך 10 בסקר דעת קהל פאן-אירופאי חשוב.

לחץ הקשור לעבודה מהווה מקור לדאגה לרב הגדול של כח העבודה האירופי, מסיק סקר דעת קהל האירופאי השני על בטיחות ובריאות תעסוקתיים. הסקר שנערך על-ידי איפסוס מורי (Ipsos MORI) עבור הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה (EU-OSHA), ושבדק את הדעות של למעלה מ- 35,000 אנשים מהציבור הכללי מ- 36 מדינות אירופאיות בנושאים עכשוויים של מקומות עבודה הכוללים לחץ הקשור לעבודה וחשיבות הבטיחות והבריאות התעסוקתיים לתחרותיות הכלכלית ובהקשר של חיי עבודה ארוכים יותר.

שמונה מתוך עשרה עובדים ברחבי אירופה חושבים שמספר האנשים הסובלים מלחץ הקשור לעבודה יגדל בחמש השנים הבאות (80%) כאשר 52% צופים שהמספר ''יגדל בהרבה מאוד''. נתון זה תואם את הממצאים של סקר אסנר (EXENER) של המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה על סיכונים חדשים וגדלים במקום העבודה, אשר גילה ש- 79% מהמנהלים חושבים שלחץ הוא נושא משמעותי בחברות שלהם, מה שהופך את הלחץ בעבודה לגורם חשוב לחברות באותה מידה כמו תאונות עבודה.

לחץ הקשור לעבודה הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר לבריאות ובטיחות באירופה, ומייצג עלות עצומה במונחים של מצוקה אנושית וביצועים כלכליים. הסקר מצא גם שהרב הגדול של האירופאים (86%) מסכים ששימוש בנוהגים טובים של בטיחות ובריאות תעסוקתיים נחוצה לתחרותיות הכלכלית של מדינה, כאשר 56% מסכימים מאוד. הדעות דומות בקרב עובדים ואלו שאינם עובדים (86% ו- 85% מסכימים בהתאמה).

האם אתם חושבים שמספר האנשים הסובלים מלחץ הקשור לעבודה בארצכם בחמש השנים הבאות יעלה? 



בסיס: כל העובדים (19,502)
52% - יגדל בהרבה, 28% יגדל מעט, 12% יישאר אותו דבר, 4% יפחת מעט, 3% יפחת בהרבה, 1% לא יודע.

לבסוף, בשנה האירופית להזדקנות פעילה וסולידריות בין-דורית, הסקר מצא ש- 87% מהאנשים בציבור הכללי ברחבי אירופה מאמינים שנוהגים טובים של בריאות ובטיחות תעסוקתיים חשובים על מנת לסייע לאנשים לעבוד זמן ארוך יותר לפני שהם פורשים (כולל 56% שאומרים שאלה ''חשובים מאוד'').סקר של אירוברומטר (Eurobarometer) שנערך לאחרונה מראה שאירופאים רבים מוכנים להזדקנות פעילה אך תנאי הבטיחות והבריאות התעסוקתיים שלהם עלולים שלא לאפשר להם להמשיך לעבוד עד גיל מאוחר יותר. למרות שגיל הפנסיה המקובל ברחבי אירופה הוא 65 שנים, הגיל הממוצא של פרישה מעבודה בשנת 2009  היה 61.5 שנים על-פי אירוסטאט (Eurostat). בסקר של אירו ברומטר, ארבעה אירופאים מתוך עשרה (42%) מאמינים שהם יוכלו לבצע את העבודה שהם מבצעים כעת עד גיל 65 או יותר, כאשר 17% מצפים שהם לא יוכלו להמשיך לעסוק במשרה הנוכחית שלהם מעבר לגיל 59.

הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה מעורבת באורח פעיל בקידום שנת 2012 האירופית להזדקנות פעילה , לחיזוק הצורך בבטיחות ובריאות תעסוקתיים טובים בכל שלב של חיי העבודה.

ניתן למצוא את התוצאות המלאות של הסקר הפאן-אירופי בכתובת:
presentation of the results at EU level on our slideshare account
 

מקור:
EU-OSHA - המנהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע