כניסה הרשמה צור קשר

הסכם בטיחות בענף הבניה

 

עודכן ב:02/05/2012

 

הסתדרות עובדי הבניין והעץ וחברת סולל בונה תשתיות מקבוצת שיכון ובינוי חתמו היום על הסכם בטיחות בענף הבנייה. מדובר בהסכם קיבוצי ראשון שנחתם בענף הבנייה ומשמעותו היא לשפר את היכולת למנוע את תופעת תאונות העבודה במקומות העבודה הגובים מידי שנה את חייהם של עובדים בעיקר בענף הבנייה והגברת בטיחות במקום העבודה כתנאי הכרחי לשמירה על חיי העובדים ובטיחותם.  

במסגרת ההסכם נקבעו עקרונות הבטיחות בעבודה בכל אתר עבודה כאשר מנהלי העבודה, מנהלי פרויקטים וממונה הבטיחות יובילו באופן אישי את דפוסי התנהגות בטוחה על פי תכנית בטיחות כתובה ובמקביל העובדים יקבלו תדרוך של הוראות הבטיחות לרבות שימוש בציוד מגן אישי ועד כדי הפסקת עבודתם במידה וסביבת העבודה הינה בתנאים בלתי בטיחותיים. בהסכם אף הוגדרו סמכויותיו של מנהלי הפרויקט ומנהלי העבודה, שימוש בחומרים מסוכנים, שימוש בציוד תקין לרבות- סולמות, ציוד מגן אישי, כלי עבודה ועוד.

בנוסף, בהסכם הוחלט כי תוקם ועדה פריטטית שתתכנס אחת לרבעון אשר תורכב משני נציגי הנהלה ושני נציגי עובדים ותדון בכל נושאי הבטיחות. לרבות עבירות בטיחות של עובדים. הועדה תחליט על אופן הטיפול בעבירות בהתאם לחומרת העבירה. כמו כן, הועדה תעניק פרסים או לחלופין מענק כספי לעובדים מצטיינים בתחום הבטיחות.
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אומר היום: "אנו מברכים את הנהלת סולל בונה והוועד. מדובר בסנונית הראשונה של הסכמי הבטיחות. אני מקווה שהשנה תהיה ירידה בתאונות העבודה בסולל בונה בפרט ובענף בכלל. אנו נפעל לחתום הסכמים נוספים עם חברות בניה נוספות".  

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל אומר היום:
"לאור הנתונים העגומים של משרד התמ"ת לפיהם ישנם נפגעים רבים בענף הבנייה, החלטנו בשיתוף סולל בונה, לשים את נושא הבטיחות במרכז פעילות הסתדרות עובדי הבניין והעץ בשנת 2012, זאת בנוסף למשאבים העצומים בנושא הדרכות בטיחות וציוד בטיחות, שההסתדרות והתאחדות בוני הארץ, משקיעות באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. החתימה על הסכם קיבוצי בנושא בטיחות מול חברת סולל בונה תשתיות מבטאת את היותה של סולל בונה חברה מובילה את מחויבותה העמוקה של סולל בונה תשתיות לבטיחות עובדיה ומנהליה וכולי תקווה כי חברות ביצוע נוספות בענף הבנייה ילכו בעקבותיה. נטילת האחריות ועיגונה בהסכם היא הדדית- גם עובדי החברה מתחייבים ל"תרבות של בטיחות בעבודה".  

מנכ"ל סולל בונה תשתיות, ירון קריסי: "סולל בונה תשתיות מקדישים מאמצים ומשאבים רבים לבטיחות עובדיה, ואנו מאמינים כי כאשר משקיעים בתחום ניתן למנוע תאונות רבות. אנו בטוחים כי הסכם זה, שאת עקרונותיו אנו מיישמים כבר היום, ימשיך את מגמת השיפור בבטיחות, ואנו מברכים את ההסתדרות על היוזמה וקוראים לשאר החברות בענף להצטרף ולחתום על הסכם זה".  

הסתדרות עובדי הבניין והעץ והתאחדות בוני הארץ הכריזו אף על שנת 2012 כשנת הבטיחות בעבודה. 

בתמונה מימין לשמאל :
בנצי משולם - מנהל מחלקת בטיחות ויעוץ, איציק מויאל - יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, 
אבי ניסנקורן - יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ירון קריסי- מנכ"ל סולל בונה.

 

מקור:
בנצי משולם - מנהל מחלקת יעוץ ובטיחות, סולל בונה

 

 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע