כניסה הרשמה צור קשר

ביום המשפחה נדבר על תאונות בית ופנאי

 

עודכן ב:23/02/2012

 

היום ב-23 לפברואר החברה הישראלית מציינת את יום המשפחה.
לכבוד היום הזה המוסד לבטיחות קורא להיות ערניים ומודעים לסיכונים הקיימים בבית, בסביבתו ובפעילויות שאינן קשורות באופן ישיר לעבודה כי הרי "הבטיחות מתחילה בבית" וממשיכה גם בעבודה.
 
תאונות בית וסביבה גובות מדי שנה יותר קורבנות מאשר תאונות דרכים ותאונות עבודה גם יחד. נתוני משרד הבריאות מראים שמדי שנה מקפחים את חייהם כ 750 איש ואישה כתוצאה מתאונות המתרחשות בבית, בסביבה, בטיולים ובפעילויות שונות.  

רבים חושבים שביתו של אדם הוא מבצרו אך מתברר שגם בתוך "המבצר" קיימים סיכונים לא מעטים. סיכונים אלה נובעים לא רק ממפגעים בבית אלא גם כתוצאה מפעולות ופעילויות מסוכנות שמבצעים בחיי היום יום בקרבת הבית, בסביבתו ובפעילויות פנאי שונות.  

בבית מומלץ לשים לב לסיכונים הנובעים כתוצאה ממערכות חשמל מסוכנות, שימוש במכשירי חשמל לא תקינים וביצוע אילתורים העלולים להיות מסוכנים ומבוצעים על ידי אנשים לא מיומנים (ללא רשיון חשמלאי מתאים), סיכונים הנובעים מעבודות גינון, סיכונים הנובעים מחומרים מסוכנים (וביניהם גם חומרי ניקוי וחיטוי שונים), סיכוני מעידה ונפילה בבית ובסביבתו (במיוחד באמבטיה ובמקלחת במיוחד לאנשים מבוגרים), סיכונים הנובעים כתוצאה מצעצועים מסוכנים ומתקני משחק בסביבת הבית (במיוחד לילדים קטנים) וסיכוני אש הנובעים כתוצאה משימוש במתקני צלייה וגריל (מנגל).  

תאונות רבות ניתנות למניעה על ידי זיהוי ואיתור הסיכונים ,סילוק מפגעי בטיחות והתנהגות נכונה ובטיחותית. המוסד לבטיחות ולגיהות מאחל יום חג משפחה שמח ובטוח .  

לקבלת מידע נוסף ופרטים בדבר הסיכונים וכיצד להימנע מתאונות בית ופנאי ניתן לפנות למרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות: 9394* מכל טלפון.  

אנדרי מטיאס
מנהל אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור

 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע