כניסה הרשמה צור קשר

פעילות סניפי המוסד לקידום הבטיחות בנמל אשדוד ובמפעל תשתיות נפט אשקלון

 

עודכן ב:17/03/2008

 

יום עיון "חשיבה בטיחותית" למנהלים בנמל אשדוד 

לאחרונה התקיים יום עיון למנהלים בכל הדרגים, מסמנכ"ל עד לעובדים המשמשים כנאמני בטיחות במחלקות השונות של חב' נמל אשדוד, במלון הולידיי אין באשקלון, בהשתתפותם של כ-50 עובדים.

ביום העיון הועברה סדנא לחשיבה בטיחותית באמצעות פעולות אינטראקטיביות. השתתפות העובדים היתה חיונית כדי להעביר מסר שהנהלת הנמל מעוניינת לקדם, והוא שלנושא הבטיחות ישנה חשיבות מיוחדות, וכי ההנהלה מעוניינת לפעול בדרכים נוספות כדי לשפר את רמת הבטיחות בנמל ע"י מעורבות של כל הדרגים בנמל בנטילת אחריות לנושא הבטיחות ובריאות העובד בכל עיסוק.

ניכר כי המשתתפים הפנימו את החשיבות של הגישה הפרואקטיבית ככלי יעיל לשינוי החשיבה והבאת הארגון לתרבות ברמה אחרת בהיבט ניהול הבטיחות. האווירה במהלך הסדנא היתה ערה וחיובית. הנוכחים נטלו חלק פעיל בפעילויות שנדרשו לבצע, וניכר היה רצון מצידם ללמוד את הנושא.

תגובות המשתתפים בתום הסדנא היו חיוביות ותרמו לחשיבה כי ניתן לעשות בטיחות גם בדרכים נוספות. מאידך, כדי לגרום לשינוי בתהליך החשיבה בתחום הבטיחות, לא די בסדנא בודדת. יש צורך לבנות תוכנית שנתית לעשייה בתחום, בכדי להביא לשינוי תרבותי בארגון.

       
המקור: 
יאיר רביב, מדריך סניף ירושלים והשפלה, המוסד לבטיחות ולגיהות 



טקס הענקת תעודת סיום מיזם מ.נ.ע תשתיות נפט אשקלון

תעודת סיום למיזם הפעלת מערכת ניהול עצמי (מ.נ.ע) הוענקה למפעל תשתיות נפט, העוסק באחסון נפט גולמי ומוצרי תזקיקים והזרמתם לזיקוק לחיפה ו/או לאשדוד. הטקס נערך בהשתתפות ס.ראש אגף הבטיחות הארצית, מר רמי זיתונה, ממונה בטיחות, מר שמואל כרמל, מנהל אחזקה ואחראי בטיחות, מר פנחס פרץ ומדריך המוסד לבטיחות שמואל ביתן. טקס הענקת התעודה נערך בתום תהליך של כ-5 חודשים. 

 

מקור:שמואל ביתן, מדריך סניף באר-שבע והדרום, המוסד לבטיחות ולגיהות
.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע