כניסה הרשמה צור קשר

סקר: המעסיקים סלחניים כלפי עובדים מעשנים

 

עודכן ב:16/03/2008

 

מסקר שנעשה בקרב מנהלי משאבי אנוש עולה כי ב-70% ממקומות העבודה יש פינות עישון אך רק 10% מענישים את המעשנים העבריינים.

החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים, שנחקק באחרונה ועלה לסדר היום הציבורי, לא שינה את היחס הסלחני שמגלים מקומות עבודה כלפי עובדים מעשנים. כך עולה מסקר שנעשה באחרונה בקרב יותר מ-100 מנהלי משאבי אנוש ממגזרי עבודה שונים.

את הסקר ביצעה חברת Ransys הישראלית, המתמחה במערכות ניהול סקרים ומשובים בארגונים, בשיתוף עם HRS, פורטל למנהלי משאבי אנוש.

מנתוני הסקר עולה כי אחוז גבוה יחסית מכלל מנהלי משאבי אנוש, כ-40%, כבר נתקלו בתלונה של עובדים על חבריהם שעישנו שלא באזורים המוקצים לכך, אך רק ב-10% מהמקרים נאכפה מדיניות של הטלת קנסות על העבריינים.

הנשאלים התבקשו לפרט את יחס הארגון כלפי העובדים המעשנים. ברוב הארגונים לא קיימת חובת דיווח כאשר העובד מבקש לצאת לעשן. רק כ-7% מהנשאלים ענו כי עובד היוצא להפסקת עישון חייב לדווח על כך. רוב גדול של הארגונים אינם מקצים לעובדים המעשנים הפסקת עישון מאושרת בתשלום שחריגה ממנה גורעת מהמשכורת.

עם זאת, הארגונים מקפידים על הקצאת פינות עישון נפרדות. ב-70% מהם מוקצים אזורים המיועדים לכך. כמו-כן מתברר כי חל שינוי בתפיסה כלפי המעשנים עקב חקיקת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. 43% מהנשאלים ענו שלא קיים שינוי עקב החוק החדש ומספר כמעט זהה ענה כי החוק שינה במידה מסוימת או במידה רבה את ההתייחסות כלפי המעשנים.

על השאלה אם לעובדה שמועמד לעבודה מעשן יש השפעה על סיכוייו להתקבל, ענו 77% הנשאלים כי עובדה זו אינה מהווה שיקול. 17% ענו כי יש לכך השפעה במידה מסוימת או רבה.

ברק גפני, מנכ"ל HRS, אמר: "הסקר מצביע על כך שארגונים אומנם עומדים בדרישות הקובעות כי יש להקצות אזורי עישון נפרדים, אך היחס כלפי המעשנים הוא סלחני ולא מגן על אלה שאינם מעשנים."

 

 

מקור:NFC (משה ריינפלד).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע