כניסה הרשמה צור קשר

בטיחות בהובלה וקשירת משאות כבדים

 

עודכן ב:21/07/2011

 

בשבוע שעבר התרחשה תאונה בה גליל ענק אשר הועמס על משאית השתחרר ומחץ למוות את נהג משאית. נהג המשאית בלם ברמזור וגליל המתכת שהיה מאחור התגלגל ומחץ אותו.

במשטרה בודקים חשד לרשלנות, מחקירה ראשונית של בוחני התנועה במרחב השפלה, בראשותו של רב-פקד שי מזרחי, עולה כי נהג המשאית הוביל גליל מתכת גדול. הוא בלם בחוזקה בכניסה לבאר-יעקב - לאחר שהאור ברמזור התחלף לאדום. כתוצאה מהבלימה, ניתק גליל המתכת משרשראות הברזל והתגלגל לכיוון תא הנהג. הגליל ריסק לחלוטין את התא ומחץ למוות את הנהג. 

הסרטון הבא, הלקוח מתוך אתר לסרטוני האנימציה - בטיחות עם חיוך - בכיכובו של Napo - ,דמות עובד מצויירת חביבה המתמודדת עם הסיכונים במקום העבודה, שהפיקה ופרסמה הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה, מראה כיצד יש לארגן את סביבת העבודה של אמצעי ההובלה בכדי למנוע סיכונים ולהתמודד עם סכנות בצורה הטובה והבטוחה ביותר. הנ"ל מצריך תכנון ופיקוח של מנהל העבודה, ביצוע הערכת סיכונים ונקיטת פעולות מתאימות של העובדים אשר צרכים להיות מיומנים ומאומנים בדבר 

 



מידע נוסף בנושא:

מידע חשוב ניתן למצוא בגליון מידע על סיכונים תעסוקתיים - נהג משאית כבדה באתר המוסד לבטיחות ולגיהות
http://osh.org.il/uploadfiles/truck_driver_p.pdf 

מסמך "הנחיות מקצועיות להובלת מטענים ברכב" שנכתב ע"י נציגים של משרד התחבורה ומכון התקנים בסיוע גורמים נוספים הפעילים בענף, מתמקד בפירוט של השיטות לרתום וקשירה בטוחה של מטענים.
http://rsa.gov.il/Audience/movil/Documents/hanchayot/Mitanim.pdf 

 

מקור:אתר YNET
יקי אלעד, מנהל יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע