כניסה הרשמה צור קשר

הנחיות בכתב לנהג המוביל חומרים מסוכנים

 

עודכן ב:12/12/2010

 

המוסד לבטיחות ולגיהות תרגם הנחיות בכתב [Instructions in Writing] לנהג אשר הופיעו במהדורות האחרונות של הסכם ה-ADR הקובע דרישות להובלת חומרים מסוכנים ברוב מדינות אירופה. ההנחיות הנ"ל נמסרות לנהגים המובילים חומרים מסוכנים באירופה לפני נסיעה עם חומר מסוכן ברכב. להנחיות אלה, שהן יחסית חדשות, יש פורמט אוניברסאלי המתאים להובלת כל חומר מסוכן, ולכן אין צורך להחליפן בין הנסיעות בהן מובילים חומרים מסוכנים שונים. חלק מתוכן ההנחיות אינו משתנה מנסיעה לנסיעה. בחלק שמשתנה בהתאם לסיווג וסיכונים של החומר המובל בהובלה ספציפית, הנהג יבחר, בן כל הנתונים המופיעים, את הנתונים הרלוונטיים כדי להכיר את סיכוני החומר ולקבל מידע נוסף - הכול נמצא במסמך אחד. הפורמט של המסמך מאפשר גם הוספת הערות נוספות המיועדות לנהג, אם יש צורך. 

התרגום שבוצע ע"י המוסד לבטיחות ולגיהות כולל גם התאמה של סעפים מסוימים בהנחיות לדרישות של החקיקה הישראלית הרלוונטית, כגון דרישות לגבי ציוד מגן אישי לנהג, בהתאם לתוספת הראשונה לתקנות שירותי הובלה, התשס"א - 2001.

יש לזכור כי הנחיות שתורגמו במסגרת של המוסד לבטיחות ולגיהות אינן מחליפות כרטיס הבטיחות הנדרש, נכון להיום, בהובלה של חומרים מסוכנים בכבישי מדינת ישראל בכלי רכב מסחריים, ע"פ תקנה 10 והתוספת השלישית לתקנות שירותי הובלה. ההנחיות המתורגמות נועדו לשימוש משולב עם כרטיס הבטיחות הנדרש כמסמך עזר נוח לשימוש, וניתן להחזיקן בכלי הרכב באופן קבוע.

בעתיד הקרוב ההנחיות המתורגמות יפורסמו ע"י המוסד לבטיחות ולגיהות במתכונת פנקס כיס לשימוש נוח יותר, וניתן יהיה להשיגו במחלקת ההפצה של המוסד לבטיחות ולגיהות. ההודעה על כך תפורסם בנפרד.

נוסח ההנחיות 

 

 

מקור:ליבי קוסקס, מרכז מידע ואינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע