כניסה הרשמה צור קשר

ארבע שעות בבור עמוק עם מוט נעוץ בחזהו

 

עודכן ב:08/12/2010

 

ווגדי שחאדה, תושב דיר חאנה, הובהל בשבוע שעבר לבית החולים קפלן ברחובות לאחר שנפל מגובה לבור בעומק 14 מטר במסגרת העבודות להרחבת קניון רחובות ונמצא כשמוט ברזל נעוץ בגופו. הוא חולץ בין היתר בסיוע יחידה 669 וטופל מספר ימים במחלקה הכירורגית בקפלן עד לשחרורו.

"נפלתי עם הפנים לקרקע ונבלעתי בתוך הקרקעית של אתר הבנייה", סיפר שחאדה. "נשארתי תלוי על הברזל כשהוא הפוך. הייתי בהכרה מלאה והרגשתי שאין לי אוויר ורגליים. צעקתי כמעט ארבע שעות עד שחילצו אותי. איבדתי בבור הרבה דם עד שכוחות ההצלה הגיעו אליי". 

עוד הוסיף שחאדה: "כל הברזלים נתקעו בגוף שלי ואחד מהם הוצא רק בבית החולים עם מכשיר מיוחד". ד"ר יורם קליין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים קפלן שמשמש גם כרופא ב-669, סייע בחילוץ המורכב. 

"מיד עם קבלת הדיווח על האירוע יחידת הטראומה נערכה עם הציוד הדרוש", סיפר ד"ר קליין. "מדובר בפעולת חילוץ מסובכת מכיוון שקוטר הבור היה צר יחסית. כשראיתי את מוט הברזל תקוע בבית החזה של המטופל נסענו ישירות לחדר הניתוח בקפלן, ושם חתכנו והוצאנו אותו שלם בלי שיפגע באיברים הפנימיים. אין ספק שהמקרה עלול היה להסתיים בצורה טרגית. מצבו השתפר לאחר ימים והוא שוחרר לביתו". 

"ד"ר קליין וצוות החילוץ הצילו את חיי", סיכם שחאדה. "החזירו אותי לתפקוד רגיל בקפלן. העובדה שאני חי היא נס מאלוהים".


ווגדי שחאדה עם אביו והמוט שהיה תקוע בחזהו. צילום: דוברות בית החולים קפלן. 

 

 

מקור:מעריב nrg.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע