כניסה הרשמה צור קשר

ארה"ב: כלי הדרכה חדש המדגים איבוד שמיעה

 

עודכן ב:17/11/2010

 

כלי הדרכה חדש המדגים איבוד שמיעה ע"י עובדים בחשיפה לרעש מזיק [Hearing Loss Simulator] פותח ע"י חוקרים של המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות בעבודה של ארה"ב (NIOSH).

החשיפה לרעש גורמת לאיבוד שמיעה של עובדים רבים במסגרת עבודתם. איבוד השמיעה הקשור לתהליכים בעבודה מהווה בעיה מהותית במגזרי תעשיה רבים, כגון עבודה בייצור, בנייה, מכרות, תחבורה, חקלאות וצבא. מיליוני עובדים חשופים לרעש ברמות העלולות לפגוע בשמיעתם.

NIOSH פיתח את הסימולטור להדגמה של איבוד שמיעה. מדובר בתוכנת מחשב המהווה כלי הדרכה ותקשורת שמדגימה השפעת חשיפה לרעש על שמיעת העובד ללא צורך בחשיפה אמיתית ומזיקה לרעש ברמות מזיקות או לחומרים רעילים. התוכנה מתחשבת במספר מדדים, כגון גיל, מין, רמה וזמן החשיפה ולאחר מכן מדגימה דיבור שעובר עיוות בהתאם לפגיעה המשוערת בשמיעה. 

ההדגמה מבוססת על השמעתו של קול דיבור על רקע של רעש כל שהוא, כולל סוגי הרעשים הנפוצים במקום העבודה, כאשר כל הפרמטרים ניתנים לשינוי והתאמה. הדיבור נבחר עקב כך שלקליטה הולמת של קול חשיבות רבה במהלך העבודה.

תוצאות של הדגמה אמיתית ניתן להכניס לתוכנה ולהשתמש בתוצאות האמיתיות כדי להדגים את הפגיעה בשמיעתו של העובד הנבדק לאומת עובדים אחרים ששמיעתם לא נפגעה. המפתחים מקווים כי לתוצאות האמיתיות יש יכולת להעלות את המודעות לבעיה, להעלות מוטיבציה למניעת פגיעה בשמיעה וכמובן להקטין מספר העובדים הסובלים מפגיעה בשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש מזיק בעבודתם.

להורדת כלי ההדרכה


 

 

מקור:ליבי קוסקס, מרכז מידע ואינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע