כניסה הרשמה צור קשר

הקשר בין הצקה ומחלות

 

עודכן ב:14/11/2010

 

מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת Sheffield בבריטניה ופורסם מצא קשר חזק בין הצקה במקום העבודה ובריאות נפשית בלתי תקינה של העובדים הנובעת מההצקה.

מתוך 3,600 עובדים שהשתתפו במחקר, 39% דיווחו על הצקה יומיומית או שבועית שהתרחשה בחצי השנה הקודמת למחקר, ובוצעה על ידי עמיתים שלהם, כפיפים או ממונים. המחקר בחן סוגים שונים של התנהגות בלתי מקובלת במקום העבודה. על פי ממצאי המחקר, להצקה שמתבצעת על ידי אנשים שעובדים בתוך הארגון, יש את ההשפעה הגדולה ביותר על בריאות העובדים. הצקה שהתבצעה על ידי עמיתים של קורבן ההצקה, הכפיפים או הממונים שלו, השפיעה באופן משמעותי על רמות הלחץ שדיווחו קורבנות ההצקה שבעה חודשים לאחר ההצקה.

החוקרים גילו שרמות גבוהות של אופטימיות והערכה עצמית ביחד עם עומסי עבודה נמוכים סייעו להגן על העובדים בפני התוצאות הבריאותיות השליליות של הצקה. לדעתם, תוכניות הדרכה לחיזוק תכונות אלה עשויות להגביל את ההשפעה המזיקה של הצקה, על בריאות העובד.

אחד החוקרים ציין שהעדות לקשר בין הצקה במקום העבודה למחלות של העובד, קורבן ההצקה, מוכחת באופן ברור על ידי ממצאי המחקר, אבל מה שחשוב יותר הוא הממצא על פיו, התערבויות במקום העבודה עשויות לסייע בהפחתת השפעת התנהגות מזיקה של אנשים בעבודה. למשל, התערבות שמטרתה לחזק את ההערכה העצמית של העובד.

 

 

מקור:לבנת כהן, M.A בפסיכולוגיה ארגונית ממרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגהות, ע"פ
Croner Health and Safety Alert 414: Ill health linked to workplace bullying..

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע