כניסה הרשמה צור קשר

מדריך ישום (Code of Practice) חדש של ארגון ILO לעבודה בטוחה ובריאה בחקלאות

 

עודכן ב:09/11/2010

 

המדריך החדש לעבודה בטוחה ובריאה בחקלאות אומץ במפגש מומחים במסגרת הארגון הבינלאומי לעבודה (ILO). מסמך זה מהווה המשך למסמכים נוספים של ארגון ILO בתחום בטיחות תעסוקתית ובריאות בחקלאות, כגון אמנת ILO משנת 2001.

יותר משליש מכוח העבודה הכולל בעולם מועסק בחקלאות. זה הוא המגזר הגדול ביותר לעבודת הנשים (באפריקה ואסיה במיוחד) והילדים (כ-70%) בעולם. תחום החקלאות מקיף מגוון רחב ביותר של ציוד, בעלי חיים, צמחים, מוצרים וסוגי העסקים. כל זה יוצר שלל גישות שונות מבחינת רמת המודעות לסיכונים, התייחסות לצורך והדרכים למניעת התאונות ומחלות מקצוע ולשיפור תנאי העבודה.

מטרתו הכוללת של המדריך החדש הנה לקדם עבודה בטוחה ובריאה בחקלאות ולגרום ליצירת תרבות מונעת ביחס לתאונות ומחלות מקצוע בתחום זה.

המדריך יתרום, בין היתר, להגברת המודעת לסיכונים הקיימים בעבודות חקלאיות ולהתייעלות של בקרתם וניהולם; יתרם למניעת תאונות ומחלות מקצוע בחקלאות; יעודד ממשלות, מעסיקים, עובדים ובעלי עניין אחרים לשתף פעולה כדי להבטיח עבודה בטוחה ובריאה בחקלאות; תגדיר את תפקידם של כל הגורמים המעורבים לצורך זיהוי והתמודדות עם הסיכונים הרלוונטיים בחקלאות.

 

מקור:ליבי קוסקס, מרכז המידע והאינטרנט, המוסד לבטיחות ולגהות.
ע"פ ידיעת ILO.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע