כניסה הרשמה צור קשר

מנכ"ל ILO על שחרור הכורים שנלכדו מתחת לאדמה בצ’ילה

 

עודכן ב:20/10/2010

 

המנהל הכללי של ארגון העבודה הבינלאומי [ILO] הואן סומביה [Juan Somavia] הביע רגש עמוק על פעולת החילוץ לשחרור 33 הכורים שנלכדו מתחת לאדמה במכרה בצפון צ'ילה במשך יותר מחודשיים.

"גם כמנכ"ל של ILO וגם כצ'יליאני, אני חולק את השמחה של מיליוני אנשים בכל רחבי העולם על חזרתם של הגיבורים הללו ממעמקי האדמה", אמר מר סומביה בהצהרה שפורסמה עוד בזמן שמבצע החילוץ של הכורים הלכודים היה בעיצומו. "לאחר הישג מרשים זה אנו חייבים להתפעל מהשלווה, האומץ ואהבת החיים של הכורים. החוסן שלהם לנוכח האסון, אשר הדהים את כולנו, שימש עידוד מתמיד למאמצי ההצלה. אני מביע בפניהם את רגשי הכבוד העמוקים ביותר שלי", אמר.

מר סומביה הדגיש את העקשנות, המיומנות ואת היעילות של כל אלה מהמגזר הציבורי והפרטי, הצ'יליאנים ולא צ'יליאנים כאחד, שתרמו הידע והמאמצים להצלחה הקולקטיבית הגדולה.

בהודעתו, אמר מר סומביה שהאודיסיאה של הכורים לימד את העולם לקחים רבים: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשכוח כיצד הדרמה הנוראה החלה. קבוצה של הכורים מצאו את עצמם לכודים מתחת לאדמה פשוט כי אמצעי הבטיחות במקום היו דלים. בטיחות בעבודה היא דאגת הליבה של ארגון ILO".

מר סומביה אמר כי "בצ'ילה סוגיית הבטיחות בעבודה היא חלק מסדר היום המשותף של הממשלה, המעסיקים והעובדים. ארגון ה-ILO, המונחה על ידי עקרונות של עבודה הגונה, ימשיך לשתף פעולה עם אותם גורמים כדי לממש את המטרות שהם קובעים".

אבל, הוסיף סומביה, נותר עוד הרבה מה לעשות כדי לשפר את תנאי העבודה בענף הכרייה ובפעילויות מסוכנות אחרות ברחבי העולם. כפי שידוע לארגון העבודה הבינלאומי, מגזר הכרייה מעסיקה כ-1 אחוז מכוח העבודה הגלובלי, אך באותו הזמן היא יוצרת 8 אחוזים מהתאונות הקטלניות.

בכלל כ-6,300 עובדים מתים מידי יום בעולם כתוצאה מפציעות או ממחלות תעסוקתיות, סך שנתי של יותר מ-2.3 מיליון מקרי מוות; ועל זה יש להוסיף עוד כ-33,700,000 תאונות עבודה בשנה.

 

מקור:ILO Director-General celebrates rescue operation of trapped Chilean miners.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע