כניסה הרשמה צור קשר

במוסך קטרים רכבת ישראל בדימונה דואגים לבטיחות

 

עודכן ב:23/08/2010

 

בתאריך 19.08.2010 בוצע ביקור מדריך המוסד לבטיחות ולגיהות, מר יצחק מורנו, במוסך קטרים רכבת ישראל בדימונה במהלך הביקור הציג מנהל המוסך מר אבי סבח הצעת ייעול לגבי סולמות טיפוס לתאי ניהוג לסוג מסוים של קטרי משא.

הנושא טופל בעקבות מספר מקרים של כמעט תאונה שאירעו בסוג מסוים של קטרי משא. סולמות הטיפוס הישנים היו מורכבים על החוגונים כחלק נע, כלומר היו מצבים שסולמות הטיפוס לא היו במקביל לעליה או ירידה מתא הניהוג בקטר.

בהצעת הייעול של מר אבי סבח שאושרה על ידי מחלקה ההנדסה של רכבת ישראל, ניבנו סולמות טיפוס לתאי הניהוג שרותכו על המרכב של הקטר ונמצאים בקו האפס של הקטר. הסולמות החדשים הורכבו ב-7 קטרי משא, דבר שהביא לסיפוק רב בקרב נהגי קטרי המשא שמרגישים בטוחים בעליה וירידה מתאי הניהוג בקטר.

יש לציין את מנהל המוסך מר אבי סבח ששם את הבטיחות בראש סדר העדיפויות במתחם הרכבת ומשקיע רבות ברווחת העובדים בציוד והעלאת רמת המודעות לבטיחות ולראיה הצעת הייעול הנוכחית.



 

 

מקור:יצחק מורנו, מדריך בטיחות בתעשייה, מחוז באר שבע והדרום.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע