כניסה הרשמה צור קשר

ארגון הבריאות העולמי: שפעת החזירים לא עוד מגפה

 

עודכן ב:12/08/2010

 

מגיפת שפעת החזירים הגיעה לקיצה - כך הודיעה ביום ג' מרגרט צ'אן, מי שעומדת בראש ארגון הבריאות העולמי, במסיבת עיתונאים. דברים אלו נאמרו בהמלצת חברי ועדת החירום של הארגון ובהם גם מומחים, שקבעו לאחר שיחות עם רופאים ברחבי העולם כי לא מדובר עוד במגיפה. 

עם זאת, הזהירה צ'אן כי וירוס ה-H1N1 לא נעלם מהעולם ויש להיערך לכך שיכה שוב בדומה לווירוס שפעת עונתית מעת לעת. 

"אנחנו כבר לא בשלב השישי בתהליך ההתגוננות מפני שפעת החזירים", אמרה צ'אן. "עכשיו עוברים לשלב של אחרי סיום המגיפה. שיעור ההעברה של הנגיף ברחבי העולם קטן יותר וכך גם קצב התפרצות המחלה. היה לנו הרבה מזל בהתמודדות עם שפעת החזירים מכפי שצפינו לפני כשנה". 

ראש ארגון הבריאות העולמי הוסיפה כי "בהתאם לניסיון ממגיפות קודמות, שפעת החזירים תמשיך לגרום נזק בריאותי בקבוצות הגיל הצעירות יותר, במיוחד בשלב המיידי שעם תום ההכרזה שהיא אינה עוד מגיפה. כך גם קבוצות שהוגדרו בסיכון מוגבר למוות, יישארו במצב דומה מתוך שאיפה שמספרם יילך ויצטמצם". 

התנהלות לקויה

הודעה זו של ארגון הבריאות העולמי הצטרפה לשני דוחות שראו אור לפני כחודשיים, והאשימו את הארגון בהתנהלות לקויה בכל הקשור לטיפול במחלה. על פי הממצאים, ארגון הבריאות העצים את האיום הצפוי מפני הווירוס שלא לצורך, וכמו כן נכשל בחשיפת ההשפעות האפשריות של תעשיית התרופות על המלצות המומחים באשר לתגובה האפשרית של המדינות נגד המחלה. 

את אחד הדוחות חיברה הוועדה לענייני חברה, בריאות ומשפחה במועצת אירופה, שפתחה בחקירה 
של התנהלות ארגון הבריאות העולמי בתגובה להאשמות כי הגיב להתפרצות שפעת החזירים בהשפעת חברות התרופות שייצרו את החיסונים המתאימים. 

לפי דוח זה, תגובת ארגון הבריאות גרמה לפחד כללי שלא לצורך, והביאה לכך שמדינות רכשו תרופות נגד המחלה במיליוני דולרים. במקביל, נכתב כי האו"ם התבסס על עצות מפי מומחים להם קשרים עם חברות התרופות בכל הקשור לכתיבת קווים מנחים שעודדו ממשלות להצטייד במיליוני מנות חיסון.

 

מקור:nrgמעריב.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע