כניסה הרשמה צור קשר

מלטש שיש חלה בשחפת ובסיליקוזיס ותובע מיליונים

 

עודכן ב:24/05/2010

 

2.5 מיליון שקל - זה סכום התביעה שהגיש מלטש שיש מאשדוד כנגד חברת שגב עיצובי שיש. לדבריו חלה בשחפת ונזקק להשתלת ריאה לאחר שבמהלך עבודתו בחברה נחשף לאבק המכיל סיליקה. טרם הוגש כתב הגנה

תושב אשדוד (53), שחלה בשחפת ונזקק להשתלת ריאה, תובע כ-2.5 מיליון שקל מחברת שגב עיצובי שיש ואבן. הסיבה: לטענתו הוא שאף אבק המכיל סיליקה בזמן שעבד במפעל, והדבר גרם להתפרצות המחלה על סיבוכיה. טרם הוגש כתב הגנה.

בכתב התביעה שהוגש באחרונה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, נטען כי העובד הועסק בחברה כמלטש שיש. לטענתו, במשך כל תקופת ההעסקה נחשף מדי יום לאבק שהכיל סיליקה, אולם החברה לא טרחה לספק לו מסכה המצוידת במסנן נשימה ולא התקינה יונקי אבק שמיועדים לסינון האבק ולמניעת פיזורו באוויר.

בא כוחו של התובע, עו"ד דותן לינדנברג, טען כי בעקבות ירידה במשקל ופגיעה בדרכי הנשימה אושפז לקוחו במרכז הרפואי שמואל הרופא. שם אובחנה אצלו התפרצות של שחפת וכן של הסיליקוזיס - מחלה הנובעת מחשיפה לחלקיקי סיליקה עדינים.

בתביעה נטען כי בעקבות החמרה במצבו וקוצר נשימה, אושפז התובע פעמיים נוספות לתקופה של כחודשיים וחצי בבית החולים ואובחן כסובל מקוצר נשימה.

לנוכח החמרה נוספת במצבו לפני שמונה חודשים, נאלץ התובע לעבור ניתוח להשתלת ריאה בבית החולים בילינסון.

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה לרפואה תעסוקתית, שקבע כי "יש קשר סיבתי ברור בין חשיפתו של ר' לאבק סיליקה במהלך שנות עבודתו ובין התופעות הרפואיות עליהן הוא מתלונן ומהן הוא סובל".

המוסד לביטוח לאומי הכיר במחלתו של התובע כ"מחלת מקצוע" והוועדה הרפואית מטעם המוסד קבעה לתובע נכות רפואית לצמיתות בשיעור של 45 אחוז, בגינה הוא מקבל סיוע סיעודי צמוד.

למרות פניות חוזרות, לא התקבלה תגובה משגב עיצובי שיש.

 

מקור:ynet (יאיר הרוש).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע