כניסה הרשמה צור קשר

שירותי הכיבוי קבעו: לא עוד זיקוקים בחתונות

 

עודכן ב:13/05/2010

 

בהרבה סרטי חתונות נראים בני הזוג המאושרים צועדים לחופה מחייכים ונבוכים, כשמשני צדי השטיח האדום שנפרס לפניהם עומדים מלצרים וזיקוקים מרהיבים בידיהם. ובכן, המחזה הזה כבר לא יהיה חלק מהנוף בישראל, וזאת לאחר ששירותי הכבאות הכריזו מלחמה על התופעה ההולכת ומתגברת של הדלקת זיקוקי דינור בחתונות.

המהלך התגבש בעקבות מספר רב של מקרים ברחבי העולם בהם נהרגו מאות אנשים בגלל הדלקה לא אחראית של זיקוקים.

כדי לשים סוף לתופעה הוסיפו וקבעו בשירותי הכיבוי כי יפעלו לשלול את רישיון העסק של בעל אולם אירועים שיתיר הפעלת זיקוקים במקום.

באופן לא מפתיע, יש לא מעט בעלי אולמות המברכים על ההחמרה באכיפה. "רוב הזיקוקים שמשתמשים בהם באירועים מגיעים מסין והם מסוכנים מאוד", מספר יהודה כהן, מנכ"ל התאחדות בעלי האולמות בישראל. "אפילו כתוב עליהם 'חומר מסוכן', אז ברור שלא נרצה שיפעילו דבר כזה במקום סגור". כהן מוסיף ומציין כי הזיקוקים הידניים, שהם מהנפוצים ביותר באירועים, הם בעיקר אלה היוצרים מסך עשן העלול לפגוע בחולי אסתמה ובקשישים.

לפני כחצי שנה נהרגו 109 מבלים במועדון לילה בעיר פרם ברוסיה משרפה שפרצה בעקבות התלקחות זיקוקים. שנה קודם לכן נהרגו 59 איש ומאות נפצעו בתאונה דומה במועדון לילה בבנגקוק שבתאילנד. "כשהבנו את הפוטנציאל ההרסני שיש בזיקוקים, החלטנו לעשות הכל כדי שאסון כזה לא יקרה אצלנו", הסביר חיים תמם, סגן מפקח כבאות ראשי.

בשבוע שעבר עשו בעלי אולמות האירועים ושירותי הכיבוי צעד משותף נוסף להגברת הבטיחות, כשיו"ר ההתאחדות דודו אסרף ובכירים בכיבוי נפגשו כדי להכין תוכנית להכשרת נאמני כיבוי אש מקרב עובדי האולמות.

 

 

מקור:nrg מעריב (נתיב נחמני).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע