כניסה הרשמה צור קשר

המשרד להגנת הסביבה: אין סכנה במכוניות היברידיות

 

עודכן ב:28/04/2010

 

לאחר דיונים ארוכים וחרושת שמועות, פירסם המשרד להגנת הסביבה את עמדתו הרשמית בנוגע לקרינה ממכוניות היברידיות. ההמלצה המסכמת של המשרד היא כי "לא ניתן לקבוע, כי ליושבים ברכב היברידי נשקפת סכנה בריאותית כתוצאה מחשיפה לקרינה בלתי מייננת. לפיכך, עמדת המשרד להגנת הסביבה הינה, כי הוא אינו מסיר את המלצתו לגבי השימוש בכלי רכב מפחיתי זיהום אוויר בכלל, ובכלי רכב היברידיים בפרט". 

עם זאת, ראוי לציין כי ההמלצה חושבה לפי שימוש 18 שעות בשבוע, כלומר כ-3.6 שעות ביום עבודה. זהו זמן שימוש גבוה למדיי עבור מרבית המשתמשים, אך אלה העובדים במכונית כמו נהגי מוניות, שוהים בה זמן גבוה בהרבה.

המשרד גם "פונה בבקשה ליבואני כלל הרכב", כדי שייערכו בדיקה בעצמם בנוגע לקרינה הבלתי מייננת. הבדיקה תיערך במעבדות שהוסמכו על ידי המשרד ולפי מפרט שקבע, אך לא בפיקוחו הישיר. 

גורמים בענף הרכב העריכו אמש כי אם הבדיקה לא תהיה חובה, היא לא תבוצע. ההמלצות של ועדת הבדיקה הציבורית-ממלכתית לעניין שדות מגנטיים היו מחמירות יותר. לפי ההמלצות, צריך היה למדוד את הקרינה הנפלטת מכל מכונית היברידית, ולדרג אותה לפי שלוש קבוצות סיכון. יכול להיות שהסיבה לזהירות שנוקט המשרד להגנת הסביבה קשורה לעובדה שבשום מקום בעולם לא הושמו מגבלות על השיווק או השימוש במכוניות היברידיות, והדבר מצוין במפורש בדו"ח הוועדה. 

 
  •  

 

מקור:The Marker (דניאל שמיל).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע