כניסה הרשמה צור קשר

מות המאמנת ב"סי וורלד": OSHA הזהיר את פארק המים שלוויתן קטלן יהרוג

 

עודכן ב:04/03/2010

 

מאמנת לווייתנים בת 40, דון ברנקאו, נהרגה ביום רביעי, 24.02.10, על ידי לוויתן קטלן בפארק "עולם המים" באורלנדו, פלורידה. במהלך המופע ליטפה ברנקאו את ראשו של טילי, וזה תפס אותה באקט לא ברור ומשך אותה לבריכה. ברנקאו נפגעה וטבעה למוות. צ'אק תומפקינס, האחראי על בעלי החיים בסיי וורלד, אמר כי העובדים "לא יודעים מה עבר ללוויתן בראש. זו טרגדיה נוראה".

אבל ההצגה חייבת להימשך. יותר מ-2,000 צופים באו למופעים בסוף השבוע האחרון. הפעם, המאלפים נקטו באמצעי זהירות נוקשים עם חזרתם להופעות: הם לא נכנסו למים וויתרו על תרגיל הגלישה על גב הלוויתן או על התרגיל שבו מרים הלוויתן את המאמן לאוויר. הם הסתפקו בהנחיות מחוץ לבריכה. מנהלי סי וורלד הודיעו כי המאלפים לא יחזרו לבריכה בטרם תסתיים חקירת מותה של ברנקאו.

בתוך כך, מתברר ש- OSHA, המנהל האמריקני לבטיחות ולבריאות תעסוקתית, הזהיר בעבר את פארק המים בדבר הסכנות הטמונות בשחייה עם הלוויתנים הקטלנים, אולם מאוחר יותר חזר בו, בעקבות טענות שדו"ח הינו בלתי הוגן וספקולטיבי. בשנת 2006 מאמן נפצע קשה בידי לוויתן קטלן , ו OSHA טענה כי זה רק עניין של זמן עד שמאמן ימצא את מותו. למרבה הזעזוע, כעת מתברר שהיתה אמת בדו"ח המקורי.

מדוע שוכתב הדו"ח המקורי של OSHA? על כך בכתבה של Randi Kaye ב CNN:

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע