כניסה הרשמה צור קשר

מד"א למעסיקים: "הכשירו נאמני רפואת חרום במקום העבודה"

 

עודכן ב:16/02/2010

 

בעקבות שרשרת התאונות במקומות עבודה לאחרונה, מד"א שב וקורא למעסיקים: "הכשירו נאמני רפואת חרום במקום העבודה. ההכשרה יכולה להציל חיים".

תאונת העבודה הקטלנית במפעל רותם דשנים בנגב שבה נהרגו שני בני אדם בעקבות פיצוץ של צמיג משאית מצטרפת לשלוש תאונות עבודה קטלניות שאירעו בימים האחרונים. חובש המפעל היה בין הראשונים שהגיע לנפגעים, אולם לא היה לו מה לעשות, כיוון שפציעתם הייתה קטלנית והם נהרגו במקום.

ביום שלישי בשבוע שעבר נהרג גבר כבן 40 בקיבוץ ניר-עוז לאחר שנפל מגובה, ככל הנראה כשניסה לתלות וילון מחוץ ללול. ביום שישי, לפני כשבוע, נהרג נהג טרקטור כבן 20 ומפעילת מנוף בת 55 נפצעה אנושות מקריסת מנוף באתר בנייה בצומת נווה נאמן שבהוד השרון. יום קודם לכן נהרג פועל בניין כבן 60, לאחר שנפגע מברזל בבניין שנבנה ברחוב בן-ציון ישראלי בגבעתיים. הפועל עבד בקומה השמינית באתר הבנייה, וכאשר דפק עם פטיש על אחת המחיצות, התמוטט הקיר והוא נפגע מברזל בראשו.

מגן דוד אדום בשיתוף עם התאחדות התעשיינים מכשיר עובדים מקרב מפעלים לתפקיד "נאמן רפואת חירום מפעלי". הנאמנים עוברים הכשרה בנושאים כמו: החייאה, מקרי חירום, סוגי פגיעות, טיפול בפצוע, עקרונות טיפול בפיגוע המוני ועוד.

נתן קודינסקי, מנהל מחלקת ההדרכה במד"א עומד על חשיבות ההכשרה: "הקורסים לעובדי המפעלים נערכים על פי דרישת תקנות העבודה עזרה ראשונה במקום עבודה ומטרתם להכשיר צוותים ייעודיים מעובדי המפעל להגיש עזרה ראשונה בחרום, עד להגעת הצוותים הרפואיים של מד"א. הצוותים מצוידים בערכת עזרה ראשונה על פי תקן מד"א. אנו יודעים לספר על מקרים בהם הטיפול הרפואי שהגישו הנאמנים לפצועים שיפר משמעותית את סיכוייהם של הנפגעים לחיות".

לפרטים והרשמה לקורס נאמן רפואת חירום מפעלי: 2630011/2 - 073

 

מקור:מד"א.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע