כניסה הרשמה צור קשר

צו בטיחות לבדיקת עגורני צריח בעקבות תאונת עגורן

 

עודכן ב:10/02/2010

 

מפקח העבודה הראשי הורה לחברות העגורנים וחברות הבניה המשתמשות בעגורנים אלה לבדוק באופן מיידי את עגורני הצריח שבבעלותם או בשימושם ולוודא קיומם במקום של כל הפינים הראשיים ופיני האבטחה בעגורנים הללו.

עד לביצוע הוראות הצו נאסר השימוש בעגורנים. 


בעקבות תאונת עגורן שאירעה בשבוע שעבר (5.2.2010) בה נהרג פועל ומפעילת עגורן נפצעה אנושות, ובעקבות דיווח על תקלה טכנית בעגורן אחר אשר דומה לזו שגרמה לתאונה האמורה, הוציא מפקח העבודה הראשי במשרד התמ"ת יורם אלעזרי צו בטיחות כאמור.

ממצאים ראשוניים של חקירת תאונת העגורן מצביעים כי הפין המחבר את המוט התומך את העגורן לבסיסו יצא ממקומו.

בעקבות ממצאי התאונה ולנוכח הסכנה להישנות תאונות דומות גם בעגורנים נוספים, בשל העדר הפין האמור, הורה מפקח העבודה הראשי במשרד התמ"ת לחברות העגורנים ולחברות הבנייה לבדוק באופן מיידי את כל עגורני הצריח שבבעלותן או בשימושן ולוודא קיומם במקומם של כל הפינים הראשיים ופיני האבטחה בעגורני הצריח הללו. מקבלי הצווים צוו גם למנוע כל גישה לעגורנים ושילוטם באופן שיימנע הפעלתם בשוגג עד תום ביצוע הצו.

החברות נדרשו לדווח על השלמת הבדיקות ותוצאותיהן לאגף הפיקוח על העבודה עד יום א' הקרוב, 14 בפברואר 2010. עד לביצוע הוראות הצו נאסר השימוש בעגורנים בכל מקום שהוא. מי שידווח על ביצוע ההוראות יהיה משוחרר מתחולת הצו מרגע וידוא קבלת הדיווח על ידי מפקח עבודה אזורי.

דוגמת צו בטיחות לבדיקת עגורני צריח

 

מקור:מפקח עבודה ראשי.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע