כניסה הרשמה צור קשר

מחלת פרקינסון אצל עובד שנחשף למתכות הוכרה כפגיעה בעבודה

 

עודכן ב:26/01/2010

 

מחלת הפרקינסון שהופיעה בגיל מוקדם אצל תושב אשקלון, הוכרה בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, כתאונת עבודה. זאת לאחר שהוא עבד בחברת "עשות אשקלון" 22 שנה ובמהלכן נחשף למתכות ואבקות שונות.

מפסק הדין עולה, כי בחודש אפריל 2006 התגלו אצל העובד סימני רעידות של אחת הידיים, כשהוא בן 49 בלבד. לימים התברר כי מדובר במחלת הפרקינסון, וגילו של העובד באותה העת היה צעיר במידה ניכרת להופעת המחלה.

בשל כך, הוא החל לבחון את הסיבות בגינן לקה במחלה בגיל כה מוקדם וללא היסטוריה משפחתית. מכתב התביעה עולה, כי התובע עבד כ-22 שנים במחלקת אבקות ותהליכים באגף מתכת כבדה. שם ביצע תפקידים שונים ועסק, בין היתר, בתיקון ציוד ומכשירים, כגון מערבלי אבקות, נפות אבקה, מכבשים המשמשים לכבישת מוצרים מאבקה וציוד אחר באגף.

מומחה שהגיע לחוות את דעתו אמר בבית הדין כי:"התובע נחשף פעמים חוזרות במשך מספר שנים למספר מתכות כבדות רעילות אשר חלקן ידועות כמגבירות את הסיכון למחלת פרקינסון. לאור זאת אני מעריך שהמגע התכוף של התובע עם אבק מתכות כבדות אלו במקום עבודתו, הגביר את הסיכון להופעת מחלת פרקינסון אצלו בכלל, ובוודאי להופעת המחלה בגיל צעיר בהרבה מהגיל הממוצע להופעת המחלה".

בא כוחה של הנתבעת, ביטוח לאומי, טען כי כי המומחה הסתמך בחוות דעתו על נתוני חשיפה כלליים במקום העבודה, ושל עובדים אחרים, אולם אינו מתייחס לחשיפה של התובע עצמו. בית הדין דחה את הטענה והחליט כאמור לקבל את התביעה לתאונת עבודה.

"לאחר ששקלנו בדברים, מצאנו כי גם בהיבט המשפטי יש לאמץ את המסקנה שבחוות הדעת ולהכיר במחלת הפרקינסון של התובע כפגיעה בעבודה על פי החוק", כתב השופט אילן סופר בהחלטתו. "הקביעה בדבר קיומו של קשר סיבתי רפואי היא חד משמעית. על יסוד משקלת המצטבר של כל אלו יחד, מצא המומחה כי קיים קשר סיבתי בין תנאי העבודה להופעת המחלה. לשון אחר, התוצאה לפיה המחלה נגרמה בשל תנאי העבודה היא יותר מסתברת מהתוצאה לפיה 

 

מקור:מקומון אשקלונים (סיון סבג).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע