כניסה הרשמה צור קשר

טקס מסירת ניידות הדרכה חדשות

 

עודכן ב:10/01/2010

 

טקס מסירת ניידות הדרכה חדשות שנבנו במימון "קרן מנוף" במוסד לביטוח לאומי התקיים ביום חמישי 7 בינואר 2010 ברמת אפעל בנוכחות שר הרווחה והשירותים החברתיים ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, גב' אסתר דומיניסיני, המנהלת הכללית של המוסד לביטוח לאומי, בכירים מהמוסד לביטוח לאומי, נציגי "קרן מנוף" ואורחים.

כמו כן השתתפו בטקס חברי מינהלת המוסד לבטיחות ולגיהות, נציגי גופים וחברות שעסקו בתכנון ובניית הניידות ועובדי מוסד. מר חיים אליהו, מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, הודה להנהלת "קרן מנוף" על תמיכתם רבת השנים הן בפעילות השוטפת והן בפיתוח פרויקטים ייחודיים וחדשניים מהמובילים בעולם שהמוסד יזם ומפעיל. מר חיים אליהו ציין שהניידות החדשות משלבות טכנולוגיה חדשה ולומדה אינטראקטיבית חדשה ההופכת את הלמידה בניידות לחוויה דידקטית, אפקטיבית ומהנה.

4 הניידות שהמוסד בנה ומפעיל מדריכות כ 60000 עובדים בשנה בתעשייה ובענף הבניה שהנו ענף עתיר סיכונים. בענף הבנייה שבו עובדים גם עובדים זרים הם מקבלים הדרכה באמצעות הניידות בשפתם: עברית, ערבית, טורכית, רוסית, רומנית וסינית. ניידות אלה מצטרפות לפרויקטים נוספים שהמוסד מתכנן ומבצע, במימון "קרן מנוף" וביניהם:
  • פיתוח ניידות הדרכה ממוחשבות להדרכת עובדים ישראלים ועובדים זרים בענף החקלאות.
  • פיתוח ניידת להתנסות ברעש מזיק ואמצעים למניעתו.
  • פיתוח פרויקט להגברת הבטיחות והגיהות בעבודה בקרב אנשים עם מוגבלויות.
  • הקמת מרכז ארצי ללמידה מרחוק עבור בתי חולים ומוסדות אקדמיים.
פעילות זו עתידה לצמצם עוד יותר את הנפגעים בתאונות עבודה ואת הנפגעים מחשיפה לחומרים מזיקים שונים - שהצטמצמה בכ 40% בעשור האחרון. מדינת ישראל, כיום היא בין המדינות המובילות בעולם במספר הנמוך של נפגעים מכלל המועסקים.

השר יצחק הרצוג ציין בדבריו שבאולם נוכחים שילוב טוב של נציגי ממשלה, הסתדרות ומעסיקים המשתפים פעולה יחד כדי למזער את מספר הנפגעים עוד יותר. במיוחד הוא שמח להיות נוכח באירוע כזה כי האתגר של מניעת תאונות עבודה בתקופה זו, כאשר ענייני התקציב מעיקים הוא גדול. חניכת הניידות החדשות הוא מפעל יפה והוא מקווה שהניידות שיסתובבו בשטח יתרמו לסביבת עבודה בטוחה.

הגב' אסתר דומיניסיני ציינה שעולם העבודה המודרני שחושף את העובד לסכנות רבות ולכן חשוב למעסיקים לשמור על בטיחות העובדים. השקעה בפרויקטים מסוג זה הוא לא הוצאה אלא השקעה למניעת תאונות שאחר כך עולות למדינה מיליונים רבים.

מר זאב פוטרמן, חבר מנהלת המוסד לבטיחות ולגיהות, עמד על חשיבות שיתוף הפעולה בין המוסד לביטוח לאומי וקרן מנוף לבין המוסד לבטיחות ולגיהות והודה להם על כך. כן ברך את מנהלת "קרן מנוף" הגב' רינה בודנקין ואת ד"ר מריו סקולסקי, מנהל אגף שירותים רפואיים במוסד לביטוח לאומי.

בתום טקס הברכות יצאו הנוכחים לביקור בניידות ההדרכה והתרשמו במיוחד מתנאי ההנגשה לאנשים עם מוגבלויות המותקנים בניידות החדשות.


        

 

 

מקור: אנדרי מטיאס, מנהל תחום הסברה, פרסום והוצאה לאור .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע