כניסה הרשמה צור קשר

מד"א: סיכום אירועי הסילבסטר

 

עודכן ב:04/01/2010

 

 

סיכום אירועי הסילבסטר: ע"פ הנחיית מנכ"ל מד"א, עמד מד"א ברמת כוננות ב' וטיפל ב-44 תאונות דרכם, 32 אירועי אלימות וקטטות ופינה 51 צעירים שפונו לאחר צריכת יתר של אלכוהול.

בכל שנה, ידי צוותי מד"א מלאות עבודה בערב הסילבסטר - פינוי צעירים הסובלים מצריכת אלכוהול מוגזמת עד כדי הרעלה לחדרי המיון, פינוי נפגעים בקטטות וכמובן מעורבות בתאונות דרכים.

מנתוני מד"א על פינויים עקב צריכת אלכוהול, עולה כי בשנת 2009 צוותי מד"א פינו 5,055 בני אדם, מרביתם בני נוער, כשהצעירים מביניהם הם ילדה בת 10 ושני ילדים בני 13.

לאלכוהול ישנן השפעות הרות אסון, בעיקר על צעירים, שאינם מורגלים בצריכתו ועדיין אינם יודעים מהי הכמות אותה גופם יכול לספוג. לא אחת, מפנים צוותי מד"א לחדרי המיון ברחבי הארץ נערים במצב קשה ולעיתים אף בתרדמת, עקב שתיית אלכוהול מופרזת, הגורמת להרעלת אלכוהול. הרעלת אלכוהול פוגעת באופן קשה במוח ובמערכות הגוף השונות ועלולה אף לגרום למוות.

במקרים רבים נתקלים צוותי מד"א בצעירים שלקו בהרעלת אלכוהול, עקב שתייה מופרזת במסיבת הסילבסטר ובצעירים שנפצעו באורך קשה עקב תאונת דרכים, בה היה מעורב נהג שיכור.

כוסית אחת של אלכוהול משפיעה על התפקוד המוטורי ועל כל החושים החיוניים בזמן הנהיגה. בנוסף, האלכוהול פוגע ביכולת הריכוז, בתפיסת המרחק ועלול אף לגרום להרדמות על ההגה. כמו כן, האלכוהול מפחית את חדות הראיה, עד כדי טשטוש ופוגע בקואורדינציה, מה שהופך את זמן התגובה לאיטי יותר באופן משמעותי. האלכוהול גם מתעתע בתחושות ומעצים את תחושת הביטחון העצמי. נהג שיכור עלול לקחת סיכונים הרי גורל, שבאופן מפוכח לא היה לוקח.

 

מקור: מגן דוד אדום בישראל .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע