כניסה הרשמה צור קשר

בעקבות דליפה ב-2007: בריטיש פטרוליום תשלם פיצויים בסך 100 מיליון דולר

 

עודכן ב:31/12/2009

 

ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום תשלם פיצויים בגובה 100 מיליון דולר לעשרה עובדים קבלניים שנפגעו מדליפת חומרים מסוכנים ובלתי מזוהים במפעל לזיקוק נפט בטקסס סיטי ב-2007. בית המשפט בגלווסטון פסק כי כל אחד מהנפגעים יקבל 10 מיליון דולר והחזר עבור הוצאות על טיפולים רפואיים.

החלטת בית המשפט התקבלה בתום חקירה שנמשכה שנה וחצי לנסיבות הדליפה הרעילה שאירעה ב-19 באפריל 2007. בבריטיש פטרוליום הביעו חוסר שביעות רצון מהפסיקה וציינו כי הם "המומים וזועמים" ויערערו על החלטת בית המשפט. דובר מטעם החברה טען כי ראשיה נשפטו כעבריינים אשר גרמו במתכוון נזק לפועלים. בפועל, הם מציינים, התרחשה תאונה במפעל אשר גרמה לדליפה של חומרים רעילים. כמו כן, טוענים בחברה, בחקירה לא נמצא כי המפעל הפר תקני בטיחות או השתמש בכמויות מופרזות של חומרים מסוכנים.

בתוך כך, עוד 90 עובדים שנפגעו משאיפת חומרים רעילים באותו אירוע מתכוונים להגיש תביעה נגד ענקית האנרגיה. לטענתם, הם ניסו לפנות ישירות להנהלה ולגבש הסדר מחוץ לכותלי בית המשפט, אך בחברת האנרגיה סירבו להכיר בכך שנגרם נזק לעובדים.

סוגיית הבטיחות נהפכה לדאגה מרכזית במפעל המזקק כ-456 אלף חביות נפט ביום. ב-2005 נהרגו במפעל 15 בני אדם ונפצעו 170 כתוצאה מפיצוץ.

 

 

מקור: כלכליסט .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע