כניסה הרשמה צור קשר

מפעל מזון הדואג גם לתנאי העבודה של עובדיו: סקר ארגונומי במפעל טיב טירת צבי

 

עודכן ב:23/12/2009

 

בכנס הבטיחות האזורי של מחוז חיפה והצפון, שנערך בעכו, ניתנה הרצאה בתחום הארגונומיה ע"י הגב' חגית הררי, מתחום גיהות של המוסד לבטיחות וגיהות. ההרצאה באה להעלות את המודעות לחשיבות סביבת העבודה ולחשיפת העובדים לסיכונים ארגונומיים.

בעקבות ההרצאה נתקבלה פנייה ממר חיים גז, ממונה הבטיחות של מפעל טיב טירת צבי, בבקשה לבצע סקר סיכונים ארגונומי במפעלו.

בסקר הסיכונים הארגונומי שבוצע החודש במפעל ביקשה הנהלת המפעל לקבל כלים בהם תוכל לשפר את תנאי העבודה של העובדים ובכך להגדיל גם את ההספק של היצור במפעל.

הסקר התמקד בשתי מחלקות במפעל - מחלקת קצבים ומחלקת אריזה. במחלקות אלו מתבצעת עיקר העבודה ע"י עובדים העומדים על רגליהם כל זמן העבודה ומבצעים פעולות ידניות מגוונות, תחת עומס ובתנאי קור סביבתיים.

הגב' הררי סקרה את תהליכי העבודה של העובדים בעמדות מדגמיות, כולל מדידת גובה העובדים וגובה סביבת עבודתם. בסופו של התהליך גב' הררי תפיק למפעל דוח גורמי סיכון ארגונומיים הכולל מתן טיפים ודרכים בהם ניתן לשפר את המצב ולהקטין את הסיכון לבעיות שלד-שריר.

בכך מקווה המפעל למנוע בעיות רפואיות עקב פגיעה במערכת השלד-שריר, הנובעות מצורת עבודה לא נכונה, וכפועל יוצא מכך, להגדיל את תפוקת העובדים במפעל, הפועלים על פי פרמיות ושכר עידוד על תפוקות עבודה.

נראה כי ניתוח ארגונומי כפי שבוצע במפעל יכול לתרום הן לבריאותם של העובדים והן להגברת התפוקה, וע"י כך להגדיל את שכר העובדים, ובכך תקוותינו כי כל הצדדים יבואו על סיפוקם.

תמונות המתעדות את אופן ביצוע הסקר הארגונומי:

  
לחדשות נוספות באתר מחוז חיפה והצפון

 

 

מקור:אסף כהן, מחוז חיפה והצפון.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע