כניסה הרשמה צור קשר

המהנדס התאבד בגלל תביעה לרשלנות - תאונת עבודה - אשתו תפוצה

 

עודכן ב:22/12/2009

 

מהנדס מומחה שם קץ לחייו לאחר שנודע לו כי תוגש נגדו תביעה בטענת רשלנות מקצועית. בית המשפט קבע כי זו "פגיעה בעבודה", ולכן אלמנתו זכאית לקצבה מהביטוח הלאומי

התאבדותו של מהנדס מומחה, שחשש מתביעה על רשלנות מקצועית, מהווה "תאונה בעבודה" - כך נפסק בפסק דין תקדימי בבית הדין לעבודה בחיפה לאחר שהשופטת מהא סמיר-עמאר פסקה כי האלמנה זכאית לקצבת תלויים מהמוסד לביטוח לאומי.

המהנדס, בן 54, שנחשב למומחה בעל שם עולמי לעבודות בטון, קיבל הודעה טלפונית כי הטכניון עומד לתבוע ממנו מיליוני שקלים בשל רשלנות מקצועית. בעקבות כך שם המהנדס קץ לחייו, ואכן, כעבור יומיים הגיעה התביעה לתיבת הדואר בביתו.

באמצעות עו"ד ישראל יונגר מחיפה, המתמחה בתביעות מסוג זה נגד הביטוח הלאומי, הגישה אלמנתו של המהנדס תביעה לבית הדין לעבודה בחיפה, לאחר שהביטוח הלאומי סירב להכיר במקרה כ"פגיעה בעבודה". נציג המוסד לביטוח לאומי טען בבית הדין כי המהנדס היה שרוי בדיכאון בשל תביעות קודמות של רשלנות מקצועית שהוגשו נגדו, וגם רופאת המשפחה ציינה כי הוא סובל מ"הפרעות דיכאון".

בית הדין ביקש את חוות דעתו של רופא מומחה בשאלת הקשר הסיבתי בין תביעת הענק על רשלנות רפואית להתאבדותו של המהנדס. בחוות הדעת נקבע כי "גיל המעבר (חמישים) הינו גיל המבשר רגישות גבוהה להתפתחות מצב דכאוני".

השופטת קבעה בפסק דינה כי למרות שהמהנדס היה שרוי בדיכאון ומוטרד ולחוץ משתי תביעות בסכומים קטנים שהוגשו נגדו, הידיעה על התביעה הגדולה מצד הטכניון שעלולה היתה לפגוע גם במוניטין שלו "גרמה בסבירות גבוהה לכך שהוא שלח יד בנפשו". לפיכך קבעה השופטת תהיה אלמנתו זכאית לקצבת תלויים מהביטוח הלאומי.



 

 

מקור:ynet (ליאור פרי) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע