כניסה הרשמה צור קשר

מיכלי אגירה לחומרים מסוכנים - גם בבנייני משרדים ומגדלי דירות

 

עודכן ב:15/12/2009

 

התקדמות הטכנולוגיה, והקמת ריכוזי משרדים מודרניים בבניינים רבי קומות יחד עם המודעות הגוברת לשמירה על איכות הסביבה והתקנות המקומיות והגלובליות שבאו בעקבותיה ויחד עמן גם האכיפה בתחום זה, עוררו את הצורך בטיפול בפסולת חומרים מסוכנים בתחומים חדשים.

רוב מגדלי הדירות והמשרדים בבניינים אלו נסמכים על כמות רבה של ציוד טכנולוגי כגון מחשבים וציוד היקפי למחשבים, מכשירים אלקטרוניים שונים, נורות פלורוסנטיות ורגילות ועוד. בנוסף, נעשה בהם שימוש נרחב בחומרים כימיים כגון צבעים ומדללי צבע, טונרים ודיו למדפסות, חומרי ניקוי וחמרים אחרים.

כתוצאה מכך נצברת בבניינים אלה כמות גדולה של פסולת מסוכנת שהציבור, במקרים רבים, אינו מודע לסיכון הרב הטמון בה. פסולת, לרבות סוללות משומשות (ליתיום ורגילות) ופסולת אלקטרונית שאותה יש לפנות באופן מקצועי ומוסדר, בהתאם להוראות החוק ותקנות המשרד להגנת הסביבה, בכדי למנוע נזק מצטבר לסביבה ולציבור.

חברת טביב, החברה הגדולה בארץ לפינוי פסולת כימית וחומרים מסוכנים החלה לספק לאחרונה פתרונות איסוף ופינוי לסוגי פסולת המוגדרים כפסולת מסוכנת בהתאם לחוק החומרים המסוכנים ולתקנות המשרד להגנת הסביבה, גם לבנייני משרדים ומגדלי דירות. החברה מציבה מיכלי אגירה מרכזים, או דקורטיביים בפינות איסוף שיועדו לכך, עבור סוגי הפסולת המסוכנת השונים. מיכלים אלה מפונים על בסיס קבוע בצורה בטיחותית ומקצועית, תוך שמירה על התקנות הקבועות בחוק ועל איכות הסביבה.

 

מקור: אתר טלנירי - מידע פיננסי .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע