כניסה הרשמה צור קשר

מספרים על כנס בטיחות בסוללות ליתיום

 

עודכן ב:15/02/2023

 

רביב ינוקא, ממונה בטיחות בתעשייה זה שנים רבות, השתתף בכנס "בטיחות בסוללות ליתיום", שהתקיים בהובלת המוסד לבטיחות ולגיהות.
 
"הגעתי לתחום הבטיחות מתוך העיסוק בשרפות שהיו ביישוב שלי בכרמל, ומתוקף אחריותי לבטיחות היישוב מאמצע שנות ה-90.
 
בשנת 2003, סיימתי קורס ממוני בטיחות והחלפתי מקצוע לעבודה מלאה. אני גם מתנדב מעל שמונה שנים בכבאות מחוז צפון. במסגרת עבודתי, אני מפקח על סידורי בטיחות האש אצל הלקוחות שלי ומתוקף כך, דואג להתעדכן בכל חידוש טכנולוגי ובכל סיכון חדש.
 
חלק מהלקוחות שלי עברו בשנתיים האחרונות לרכב חשמלי, ולא מעט עובדים מגיעים לעבודה בסוגי רכב חשמלי שונים, כגון קורקינט, סגוויי ואופניים. הרבה מקומות עבודה לא ערוכים לאחסון רכבים אלה, ואז אני פוגש אותם בפרוזדורים. זהו מצב מסוכן מאוד.
 
באתי להשתלמות כדי לשמוע על פתרונות אפשריים לסיכונים ועל דרכים להתמודד איתם. לצערי, המצב מסוכן מאוד והמענה עדיין לא טוב.
 
ככל הידוע לי, אני היחיד שהתעקש ורכש שמיכת כיבוי לרכב לאתר המרכזי של החברה שאני עובד בה. אבל המסקנה שלי מההשתלמות היא שזה לא מספיק".
 

 
שחר גורן, מהנדס וטייס במילואים בחיל האוויר ומנכ"ל חברת  ש.ה גורן ניהול ויזמות, שמתמחה בטכנולוגיות כיבוי אש מתקדמות, הרצה בכנס "בטיחות בסוללות ליתיום" שבהובלת המוסד לבטיחות ולגיהות.
שחר הוא מומחה תוכן בתחום שרפות ליתיום: "שמחנו לפגוש את הקהל הרחב ולהעביר הרצאה על בטיחות בעבודה עם סוללות ליתיום, תוך התמקדות בנושאים הבאים:

 
  • הסבר על מבנה סוללת הליתיום.
  • סיבות להתלקחות סוללת הליתיום.
  • תהליך התלקחות סוללת הליתיום.
  • דרכים להתמודדות עם שרפות ליתיום.
 
"אנו ממליצים לכל מי שעובד עם סוללות ליתיום להכיר את הסיכונים ואת הדרכים להתמודדות במקרה של התלקחות סוללות אלה".
 

 

שלח להדפסה