כניסה הרשמה צור קשר

שישי קטלני: שתי תאונות מוות

 

עודכן ב:08/11/2009

 

נהג משאית נפל מגובה 60 מטרים ומת מפצעיו

אסון במפעל רותם דשנים בנגב: נהג משאית שעבד בתחומי המפעל שליד דימונה נפל בערב יום ו' 06.11.09 עם המשאית בה נהג מצוק בגובה של 60 מטר. צוות טיפול נמרץ של מד"א נגב חש למקום, כדי להעניק סיוע רפואי לנהג, שנפצע אנושות, אך לאחר כשעה קבע את מותו. המשטרה, המפעל ומשרד התמ"ת חוקרים את האירוע.

הנהג, בן 35 מיישובי הפזורה הבדואית בנגב, נלכד במשאית לאחר ההתרסקות, והצוות נאבק כדי לחלצו ולהעניק לו טיפול רפואי. במאמצי החילוץ לקחו חלק גם כבאים מתחנת דימונה.

שני עובדים נוספים ששהו במקום לקו בחרדה, ונזקקו לטיפול רפואי ראשוני. משום שמדובר בתאונת עבודה תתנהל חקירת האירוע במשרד העבודה. שני נפגעי החרדה הם בני המשפחה של נהג המשאית שעבדו יחד איתו באזור והיו עדים לתאונה.

"כשהגענו, לא הייתה לנו אפשרות לטפל מיד בפצוע, בגלל בעיות קשות ביותר של גישה", סיפר הפרמדיק נסים קרלינקר ל-nrg מעריב. "בסיוע של כבאים וצוות ביטחון של המפעל הצלחנו כעבור חצי שעה להגיע לנהג המשאית אך הוא היה ללא דופק ומחוסר הכרה ורופא קבע את מותו. זאת הייתה משימה לא פשוטה בכלל להגיע למקום".

פתח-תקווה: עובד נמחץ למוות בדוחסן אשפה

מדובר בתאונת העבודה הקטלנית השנייה שמתרחשת באותו יום. בצהריים קיפח את חייו פועל ניקיון, בן 24 מפתח תקווה, שעבד במתחם יכין סנטר בעיר. הצעיר נהרג לאחר שנלכד בדוחסן האשפה של המתחם. כוחות כיבוי והצלה שהגיעו למקום חילצו אותו ללא רוח חיים. משטרת פתח תקווה פתחה בחקירת המקרה.

סמוך לשעה 14:00 בצהריים התקבל דיווח במוקד שירותי ההצלה של פתח תקווה על אדם שנלכד בדוחסן אשפה באחד ממרכזי הקניות והבילוי בעיר.

הפועל נפצע באורח אנוש, ובתום עבודות החילוץ נקבע מותו. "למעשה הוא חולץ ללא דופק או נשימה", סיפרה פראמדיקית מד"א ירקון מילנה מוריין, שהגיעה למקום עם ניידת טיפול נמרץ.

"רופא שהיה בצוות שלנו נאלץ לקבוע את מותו במקום", סיכמה מוריין. כוחות משטרה שהגיעו למקום החלו לחקור את עובדי הניקיון, וזימנו גם את חוקרי משרד העבודה כדי לבדוק חשד לרשלנות מצד החברה שלה שייך המדחס, מעסיקיו של הפועל או אחד מעמיתיו למשמרת.

 

מקור: nrg מעריב (שמעון איפרגן) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע