כניסה הרשמה צור קשר

מפעל פטרוכים באשדוד סגר את שעריו על רקע אי חידוש רשיון רעלים

 

עודכן ב:30/09/2009

 

מפעל פטרוכים, אחד מהמפעלים המזהמים באשדוד והסביבה, סוגר את שעריו. הרקע לסגירה ולפיטוריהם של 25 עובדיו - אי חידוש רשיון עסק על רקע אי חידוש רשיון הרעלים של המפעל.

לדברי עיריית אשדוד, ננקטו כל הפעולות על מנת להביא את המפעל לכך שיעמוד בדרישות החוק. למרות זאת, המפעל לא עומד בנדרש ממנו ותוצאות הבדיקות שנעשות ע"י המשרד והאיגוד (גם בשבועות האחרונים), מוכיחות כי המפעל הזרים חומרים מסוכנים אל מערכת הביוב העירונית. לדעת איגוד ערים לאיכות הסביבה הזרמה זו עלולה לפגוע בבריאותם של תושבי אשדוד. המשרד להגנת הסביבה כבר מקיים הליכים משפטיים כנגד המפעל, לאחר שבחקירות המעמיקות שהם ניהלו אחר הפעילות במפעל, נמצאו חשדות לזיהום קרקע ולהזרמת חומרים מזיקים למערכת הביוב.

גם עיריית אשדוד מקיימת הליך מינהלי מול המפעל בנוגע לחידוש רישיון העסק. לאחרונה הוצאה להם התראה ע"י מחלקת רישוי עסקים, וכן צויין ע"י המשרד להגנת הסביבה כי היתר הרעלים שברשותם מסתיים בימים אלה וכנראה לא יחודש. מנהלי המפעל, המתעסק בזיקוק סולבנטים (חומרים ממיסים) וביצור אבקה לקרציות, יודעים כי בהעדר היתר רעלים לא יוכלו הם להמשיך ולפעול במקום.

לדברי העיריה, גם מפעלים אחרים הנמצאים תחת אזהרה יצטרכו לתת פתרונות נכונים לעמידה בדרישות החוק ולהסרת כל אפשרות לזיהום הסביבה ופגיעה בבריאות תושבי אשדוד.

לפני כשבועיים התקיימה ישיבה של פורום מנהלי הבטיחות בתעשייה, בה עלו שורה של נושאים בנושאי הבטיחות במפעלים. סמנכ"ל העירייה דוד הרטום שהתארח בפורום, העלה את נושא ההתארגנות הפנימית של המפעלים בכל מה שקשור לאיכות הסביבה. הרטום ביקש להעמיד על סדר היום את נושא איכות הסביבה, השמירה על בריאות העובדים במפעל ובריאות התושבים, שהם חלק מהבטיחות.

בעירייה מציינים: "אנחנו לא ששים לפגוע במקורות התעסוקה בעיקר, בטח לא במציאות הנוכחית ובודאי שלא במפעלי התעשייה. יחד עם זאת אנחנו עומדים על כך שהמפעלים יעמדו בתקנים ובדרישות החוק. זה טוב להם ולעובדיהם ובודאי שזה טוב ובריא לתושבי העיר".

 

מקור: אשדוד news (טל שמש) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע