כניסה הרשמה צור קשר

חדשות בטיחות וגיהות מן העולם - תרגילים פשוטים בעבודה מונעים היעדרות בשל מחלה ממושכת

 

עודכן ב:20/03/2022

 

מחקר בדנמרק: תרגילים פשוטים וקצרים בזמן העבודה יכולים למנוע היעדרויות ממושכות בשל מחלה

 
היעדרות מהעבודה בשל מחלה היא אתגר מרכזי בבריאות התעסוקתית. להיעדרות מהעבודה יש השלכות כלכליות על חברות, על מעסיקים ועל עובדים והן מתבטאות בתשלום דמי מחלה, באובדן פריון, באובדן השתכרות ובאובדן פוטנציאלי של עבודה בשכר. בהתאם לכך, עלות היעדרות ממושכת גבוהה אף יותר.

מחקר, שנעשה בדנמרק ופורסם במגזין Nature, בחן כיצד משפיעים תרגילי תנועה קצרים ופשוטים, שמבצעים העובדים, על מניעת היעדרויות מהעבודה בשל מחלה. המחקר סקר יותר מ-70,000 עובדים שכירים בין השנים 2012 ל-2018 והשתתפו בו עובדים שלא נרשמה אצלם היעדרות בשל מחלה ממושכת ב-12 החודשים שקדמו למחקר. "היעדרות בשל מחלה ממושכת" הוגדרה כמחלה רשומה למשך 30 יום לפחות, בתקופה של עד שנתיים.

לאחר התאמה למשתנים כגון גיל, מין והשכלה, המחקר הראה כי יש סיכון מופחת להיעדרות בשל מחלה ממושכת על ידי ביצוע פעילות גופנית קלה במהלך שעות העבודה. אחת ממסקנות המחקר הייתה כי אפשר למנוע 12.8% מההיעדרויות אם כל העובדים יבצעו בקביעות תרגילים פשוטים במהלך שעות העבודה. 

לעומת זאת, העלה המחקר היבט מעניין, שעל פיו השפעת התרגילים הפשוטים והקצרים על בריאות העובדים לא באה לידי ביטוי אם הם בוצעו לאחר שעות העבודה.

במסגרת המחקר, העובדים ביצעו תרגילי התנגדות בני 15-10 דקות, עם רצועות נמתחות, שלוש פעמים בשבוע במהלך שעות העבודה. לדברי החוקרים, לאחר ביצוע התרגילים נצפה שיפור במדדים פסיכולוגיים וחברתיים בקרב המשתתפים, אשר בא לידי ביטוי בשיפור האקלים החברתי, בתחושת חיוניות וביכולת טובה יותר לעבודת צוות.

מחברי המחקר מציינים כי צורת פעילות גופנית זו היא הזדמנות לקידום בריאות הציבור כולו. לאור העובדה שלעתים קרובות לעובדים אין זמן ומוטיבציה לעשות פעילות גופנית קבועה בשעות הפנאי, הם יכולים לבצע יחד תרגילים קלים ופשוטים במקום העבודה ובזמן העבודה.

קישור למאמר: https://www.nature.com/articles/s41598-022-06283-8

מקור:
https://www.ehstoday.com/health/article/21234851/microexercise-during-working-hours-can-prevent-absences
https://www.safetyandhealthmagazine.com/articles/22328-micro-exercise-during-work-hours-may-help-prevent-long-term-sickness-absences

 

 

שלח להדפסה