כניסה הרשמה צור קשר

המוסד לבטיחות ולגיהות מכשיר 30 ממונים בכימיקלים לישראל (כי"ל)

 

עודכן ב:15/09/2009

 

שלושים מנהלי מפעלים ומהנדסים מחברת כימיקלים לישראל (כי"ל) משתתפים בקורס ממונים לבטיחות בעבודה, שעורך מחוז דרום של המוסד לבטיחות ולגיהות, אחד הגופים המובילים בישראל בנושא הבטיחות והבריאות בעבודה.

במסגרת הקורס, שנמשך תשעה חודשים - יום בכל שבוע - ומתקיים בבאר שבע, לומדים חניכי הקורס מגוון תכנים מקיפים בנושאי בטיחות בעבודה: תפקיד הממונה, ניהול סיכוני בטיחות, כתיבת נוהלי בטיחות, ארגונומיה, הגנה על בריאות העובד ונושאים נוספים. במסגרת הקורס נערכים גם סיורים במפעלים שונים. בסופו של הקורס יתקיימו מבחנים ויוגשו עבודת גמר, והחניכים יוסמכו כממונים על בטיחות בעבודה על-ידי אגף הפיקוח של משרד התמ"ת.

קורס ממונים על בטיחות וגיהות בעבודה מהווה חוליה חשובה במערך הניהול של מפעלים וארגונים רבים. הקורס מוכר כ"ספינת הדגל" בהכשרה המעשית של אנשי המקצוע בתחומים אלה. הדרישה למינוי ממונה על בטיחות בעבודה מעוגנת בחוק ארגון הפיקוח על העבודה ובתקנות הממונים שמכוחו. בעשור האחרון הכשיר המוסד לבטיחות ולגיהות מעל ל-4,000 איש לתפקיד זה, ב-202 מחזורי קורס ממונים.

חיים אליהו, מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, אמר כי "חברת כימיקלים לישראל מקיימת הדרכות שונות בנושאי בטיחות בעבודה למנהליו ולעובדיו באופן שוטף, והממונים על הבטיחות העובדים בחברה נחשבים לבעלי ניסיון רב בתחומם. נושא הבטיחות והגיהות בחברה הוא עליון בחשיבותו, בשל אופי העבודה בה. החברה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם המוסד לבטיחות ולגיהות, וזאת לשביעות רצונם המלא של שני הצדדים".

 

מקור: מטיאס אנדרי, מנהל תחום הסברה, פרסום והוצאה לאור, המוסד לבטיחות ולגיהות .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע